trimma min Gilera RCR 04 - Cylinder byte

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

kaspernordmark
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 4 juli 2014, 02:23
Ort: Luleå
Kontakt:

trimma min Gilera RCR 04 - Cylinder byte

Inlägg av kaspernordmark »

Tjena jag sitter och funderar lite på att byta cylinder på min Gilera RCR 04 Jag vill lättare kunna få upp den på bakhjulet, men vet inte till vad, jag har funderat på 70cc men också lite på nå 50cc sport/racing.
I övrigt så tror jag att jag har ett kundo tuareg rör och så har jag 12/49 drevning och nu sitter det på en 14mm förgasare men har en 16mm liggandes, och kan typ så upp den på 1an nästan 2an

Jag vill ju helst inte lägga jätte mycket pengar på det så nån stans runt 3 absolut max 4000 hade jag tänkt mig och om det går billigare så bättre och sen om det håller i mer än en vecka är ju också positivt :wink:

Så då undrar jag först om det ens skulle bli någon stor skillnad om jag skulle köpa 50cc sport/racing? och vad ni skulle rekommendera förnå.

och vad ni rekomenderar för övrig settup och cylinder om jag nu skulle gå på 70cc?
:D

sorry om de vart lite långt :roll:
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Köp inte en 50cc iallafall. Alldeles för lite skillnad för att det ska vara värt! Kan dock inte svara på vad för trim som är mest värt för din budget.
albinerikssonn
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 juni 2014, 17:53
Ort: Örebro

Inlägg av albinerikssonn »

50 sport ger nästan ingen skillnad alls, isåfall så ska du köpa metrakit handmade 70cc och sen kör du med 16mm förgasaren och drevar ner den en del så kommer det gå mycket bättre
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

albinerikssonn skrev:50 sport ger nästan ingen skillnad alls, isåfall så ska du köpa metrakit handmade 70cc och sen kör du med 16mm förgasaren och drevar ner den en del så kommer det gå mycket bättre
Varför dreva NED?
kaspernordmark
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 4 juli 2014, 02:23
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av kaspernordmark »

Det står på twostroke att den har utgått. Men hur är det med att byta vev?
För det slipper jag ju helst om det är möjligt :wink:
Men om det är ett måste, vad ska man ha för någon?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Kolla först ifall din vev är fräsch. Hur långt har den gått?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

kaspernordmark skrev:Det står på twostroke att den har utgått. Men hur är det med att byta vev?
För det slipper jag ju helst om det är möjligt :wink:
Men om det är ett måste, vad ska man ha för någon?
Om du kör snäll 70cc sport så är det lugnt men kolla om den är fräsch ändå :)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
kaspernordmark
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 4 juli 2014, 02:23
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av kaspernordmark »

vi lämmnade in motorn på lagning förra våren så veven cylindern och kolven har gått ungefär 30mil, då jag inte har en fungerande hastighersmätare så jag har bara mätt då jag kommit ihåg att slå på min gps och den säger 22mil

men skulle inte direkt vela påstå att jag är bra på att köra lugnt med mina mopeder. Jag lyckades få min tms med bara dragen plugg att skära efter 220 mil :wink: (fast då bestyckade jag aldrig förgasaren efter att jag dragitt pluggen i röret och i luftfiltret och det var 30 grader ute och låg och pressade fullt i 3 mil med en passagerare :wink:
Skriv svar