Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Man känner den typ bara med nageln så den är Max 1mm djupemilnordman skrev:Om det är en repa i cylindern är det därför den inte startar, riktigt små repor går, men det går inte med flera millimetrar
Haha okej , får ta en titt på reedsen imorrn och få ut oljan ur slangarna på nåt sätt sen såemilnordman skrev:Jag har repor i min cylinder också, och då är det kina dessutom, den har gått 1200km nu med Step2(taiwan-skit-kolv) , så det är inga problem
Du va bra smart du :3 men om man gör det blir det inte så att bensinen i slangarna och förgasarn inte har olja då eftersom jag bara har blandar i tanken , kan ju tömma bensinen å alla slangar på bensin i en dunke å skaka å sen hälla i tanken igen , då borde det ju bli rättHärdig skrev:blanda olja direkt i tanken iställe
1mm är katastrof. Tror dock inte du har en sådan repa om du har bra komp. Jag tror att eftersom du haft helt fel olja i så har du slabbat igen allt i motorn, förgasare, tändstift, reedsen, slangar osv. Testa att rengöra allt som har varit i kontakt med oljan.fruktigkaka skrev:Man känner den typ bara med nageln så den är Max 1mm djupemilnordman skrev:Om det är en repa i cylindern är det därför den inte startar, riktigt små repor går, men det går inte med flera millimetrar
Asså mena att jag häller olja i dunken å skakar , var trött när jag skrevfruktigkaka skrev:Du va bra smart du :3 men om man gör det blir det inte så att bensinen i slangarna och förgasarn inte har olja då eftersom jag bara har blandar i tanken , kan ju tömma bensinen å alla slangar på bensin i en dunke å skaka å sen hälla i tanken igen , då borde det ju bli rättHärdig skrev:blanda olja direkt i tanken iställe
Går mer olja om du blandar dräkt i tanken... Dunk etc istället för separatfruktigkaka skrev:Asså mena att jag häller olja i dunken å skakar , var trött när jag skrevfruktigkaka skrev:Du va bra smart du :3 men om man gör det blir det inte så att bensinen i slangarna och förgasarn inte har olja då eftersom jag bara har blandar i tanken , kan ju tömma bensinen å alla slangar på bensin i en dunke å skaka å sen hälla i tanken igen , då borde det ju bli rättHärdig skrev:blanda olja direkt i tanken iställe
Vaa ? Menar du att de går åt mer olja ? Oljetanken ger väl 1-2% blandning , är 2% lagomt , kör urpluggat rör och dragen v bricka om det gör nå skillnad ?Nojjan skrev:Går mer olja om du blandar dräkt i tanken... Dunk etc istället för separatfruktigkaka skrev:Asså mena att jag häller olja i dunken å skakar , var trött när jag skrevfruktigkaka skrev: Du va bra smart du :3 men om man gör det blir det inte så att bensinen i slangarna och förgasarn inte har olja då eftersom jag bara har blandar i tanken , kan ju tömma bensinen å alla slangar på bensin i en dunke å skaka å sen hälla i tanken igen , då borde det ju bli rätt
Det gör det ju dock inte..Nojjan skrev:Går mer olja om du blandar dräkt i tanken... Dunk etc istället för separatfruktigkaka skrev:Asså mena att jag häller olja i dunken å skakar , var trött när jag skrevfruktigkaka skrev: Du va bra smart du :3 men om man gör det blir det inte så att bensinen i slangarna och förgasarn inte har olja då eftersom jag bara har blandar i tanken , kan ju tömma bensinen å alla slangar på bensin i en dunke å skaka å sen hälla i tanken igen , då borde det ju bli rätt
Pumpen ger ju ca2% iallafall annars skär ju cylindern ihop. Då 2 takts moppar går på runt 2% olja. Enda skillnaden är att man häller i mycket i olje tanken istället för lite varje gång man tankar.Nojjan skrev:Går mer olja om du blandar dräkt i tanken... Dunk etc istället för separatfruktigkaka skrev:Asså mena att jag häller olja i dunken å skakar , var trött när jag skrevfruktigkaka skrev: Du va bra smart du :3 men om man gör det blir det inte så att bensinen i slangarna och förgasarn inte har olja då eftersom jag bara har blandar i tanken , kan ju tömma bensinen å alla slangar på bensin i en dunke å skaka å sen hälla i tanken igen , då borde det ju bli rätt