aeroxen tappar kraft

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

nanogizz
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 juni 2014, 20:38
Ort: Töreboda

aeroxen tappar kraft

Inlägg av nanogizz »

tjenare boys and girls. jag har en funderare som jag har suttit och sugit på ett bra tag så nu lämnar jag över den här till er på tsr :)
det har hänt några gånger förut att när jag kört en viss sträcka (oftast runt 10 min eller om jag kört på en lång raka då jag legat full rulle hela vägen)
att den tappar kraft, alltså att den inte varvar ur riktigt och farten minskas med typ 30-40 procent. ibland så stannar den tom.
senast detta hände var igår då jag var påväg hem sent på kvällen, jag hade väl kört i 5 min, sen kom jag till en raka som ligger på cirkus 3km och efter uniefär 1.5 km hände detta igen. jag klarade mig dock hem utan att den stannade men det var nog på håret.
idag när jag skulle till en polare så starta moppen på första kicken och jag kom uniefär 2 km innan moppen stannade. jag kickade ett par minuter utan respons så jag fick släpa moppen hem.. :(
ett par timmar senare gick jag ut och fösökte starta den och då starta den inte ens
HJÄLP!

jag har nyligt bytt till en 17.5 förgasare. där satt det ett munstycke med storlek 83 monterat. jag valde att testa och köra på det munstycket utan att byta. kanske det var en tabbe?
har en dragen v-ring men annars är den orginal
jätte tacksam för svar!
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Den blir väl dränkt antar jag, lättast att få svar på detta är genom att varmköra och kolla färgen på stiftet.

Men 17.5mm på original maskin är rätt stort, så munstycket ska bytas ner en aning och nålen kanske behöver flyttas ner också :)
Skriv svar