Piaggio Typhoon problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Corswant
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 juli 2014, 21:12

Piaggio Typhoon problem!

Inlägg av Corswant »

Har ett problem med min piaggio typhoon, om jag gasar fullt så minskar hastigheten ner rejält och efter ett tag så går den upp i hastighet + att mopeden går fortare på 3/4 gas än full gas. dragen v-ring. Antar att jag ska byta huvudmunstycke, men till vad? + Jag vill att mopeden ska acca fortare, vilka variatorvikter tycker ni att jag ska ha? Orginal är: 8.5 gram 16*13
Tacksam för svar!
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad
Inlägg: 68
Blev medlem: 29 juli 2014, 19:01
Ort: Vevhuset

Inlägg av GH0ST »

INGEN vet vad du ska ha för munstycke, köp ett munstycke set och börja med ett stort munstycke sen arbeta dig ner tills den går bra.

Kolla även på tändstiftets färg och du får ha lite " Motor " öron så kan du också lyssna på hur den går.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Herrejisses, 8.3g original? Dom som jobbar i Piaggio-fabriken e minsann ett gäng vildingar, att den tappar varv när du gasar beror på för tunga vikter, byt ner en gram , tror det räcker fint, förgasaren behöver du inte röra om du drar v-ringen

Dock om den inte varvar ut på fullgas kan det bero på att den får antingen för lite eller för mycket, men jag tror på för mycket, för moppar varvar i allmänhet mer om dom får för lite bränsle, därför kör dom som racear med för litet munstycke för att få ur alla varv osv, men varmkör och kolla färgen på stiftet så vet du ditåt :)
Skriv svar