Bytt CDI, Startar inte

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Bytt CDI, Startar inte

Inlägg av Erkki »

Tjena, har fått något märkligt problem nu när jag bytte till en ostrypt cdi box( ny), http://www.twostroke.se/product.asp?product=19633 . När jag monterar den tänder den när jag sätter ett stift i tändhatten och lägger mot motorblocket. Men skruvar jag i tändstiftet och försöker starta är motorn helt död. Byter jag tillbaka till original cdin startar motorn och går fint.

Vad kan felet vara? På original cdin står det Ducati och cdin står det ska passa till Ducati tändning.
Snabba svar skulle uppskattas!
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Bump!
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

7 dagar innan du får bumbs ;)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Okej, men när du ändå är här kan du väl hjälpa mig?
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Erkki skrev:Okej, men när du ändå är här kan du väl hjälpa mig?
Kolla så du inte har kopplade fel och testa byta tändstift

Edit har du ducati tändning?
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Det fula är att jag fick aldrig med någon anvisning hur den ska kopplas, och det står inte heller på twostroke hur den ska kopplas. Så jag antog att den kopplas likadant som original boxen. Och eftersom jag får gnista borde den väl vara kopplad rätt?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Precis, brukar kopplas likadant som på orginalboxen. Låter dock som att det är något fel på den, använder du samma tändhatt, tändstift, tändkabel osv till båda boxarna?

Om du gör det så är det med stor sannolikhet i Cdi boxen felet ligger, hör med din återförsäljare om du kan få byta till en ny :)
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Agge0102 skrev:Precis, brukar kopplas likadant som på orginalboxen. Låter dock som att det är något fel på den, använder du samma tändhatt, tändstift, tändkabel osv till båda boxarna?

Om du gör det så är det med stor sannolikhet i Cdi boxen felet ligger, hör med din återförsäljare om du kan få byta till en ny :)
Lite det jag också är inne på, har samma tändhatt, tändkabel, tändstift till båda boxarna. Har även testat på ett liggandes stift att bryta upp elektroden eller vad det kallas för att kolla att den ska tända under komp.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Erkki skrev:
Agge0102 skrev:Precis, brukar kopplas likadant som på orginalboxen. Låter dock som att det är något fel på den, använder du samma tändhatt, tändstift, tändkabel osv till båda boxarna?

Om du gör det så är det med stor sannolikhet i Cdi boxen felet ligger, hör med din återförsäljare om du kan få byta till en ny :)
Lite det jag också är inne på, har samma tändhatt, tändkabel, tändstift till båda boxarna. Har även testat på ett liggandes stift att bryta upp elektroden eller vad det kallas för att kolla att den ska tända under komp.
Ja, då är det med hög sannolikhet Cdi:n det är fel på, köpte du den utav Twostroke.se ? Isåfall ska det nog inte vara någon fara, de brukar vara väldigt schysta när det handlar om saker som detta, du kan nå dem på info@twostroke.se
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

har slängt iväg ett mail till twostroke, återkommer här om jag behöver mer hjälp
Skriv svar