Xaxiz skrev:Har inte tillgång till någon mutterknack om det är det du menar, hur ska jag låsa svänghjulet?
Borde finnas ett hål i svänghjulet, så du får en mejsel mellan stator vingarna (?) och in i tändplattsspåret och rakt i en grop som är som gjord för det. Annars ett kolvstopp
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Okej, de gånger jag har försökt med bromsmetoden har det känts väldigt "svajigt", som att kedjan töjer sig. Detta verkar dock som en bättre metod än att riskera kolven med ett kolvstopp. Jag ska testa detta igen.
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Annars finns ett verktyg, Buzzetti tror ja gör dom, som man kan låsa svänghjulet med så att man slipper använda mutterknack, kanske nån polare har en som du kan låna?
Testade att bromsametoden nu, men när jag försöker dra loss muttern så spänns först kedjan litegrann, så tar jag i ännu mer och ännu mer men tillslut när man tycker att muttern borde släppa så snurrar svänghjulet istället för muttern, kedjan rör sig inte.
Emil:
Hittade inte det buzzetti verkyget till AM6, men vet att det finns till aerox, är det samma skit eller?
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Men gör det inte så krångligt för dig själv, har du inte tillgång till muttermaskin använd en lednyckel och slå på den hårt och snabbt med en stålhammare, "hemmagjord" muttermaskin