Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Enligt interwebbs är det ett lågvarvigt rör, speciellt gjort för stuntare som vill ha lite drag i botten, men det känns som det är omöjligt att få upp den med detta rör?Nojjan skrev:Lågfarts munstycke är på 1/8 gas tror jag är röret hög/låg varvigt är det högvarvigt som turbo kit då är det så iallafall en drac kag provat med tk
Källor på det?stevewonder skrev:Enligt interwebbs är det ett lågvarvigt rör, speciellt gjort för stuntare som vill ha lite drag i botten, men det känns som det är omöjligt att få upp den med detta rör?Nojjan skrev:Lågfarts munstycke är på 1/8 gas tror jag är röret hög/låg varvigt är det högvarvigt som turbo kit då är det så iallafall en drac kag provat med tk
Det var som fan, då lärde man sig något i dag ocksåGurkMarmelad skrev:Om jag förstår rätt du undrar ni om MK thrower är ett lågvarvigt rör? Om så är fallet så har jag svaret på detta! Jag kör med MK thrower på min Derbi och det är lågvarvigt enligt mig. effekten kommer vid 7k varv, innan dess så händer det knappt något.. men när man väl når 7k varv så får man den kraften som man söker när man köper trimrör.
När man säger att MK thrower är lågvarvigt menar man att effekten kommer vid lite lägre varv jämfört med högvarviga trimrör där effekten inte kommer vid förrns 9k varv t ex.
Ossian, du kan ta mig som källa
Vad för inställningar har du i din förgasare? Går motorn rent, inget blödder eller bööande?
Har väl orginal inställningar? har inte rört förgasaren förutom att byta huvudmunstycke, och ja.GurkMarmelad skrev:Om jag förstår rätt du undrar ni om MK thrower är ett lågvarvigt rör? Om så är fallet så har jag svaret på detta! Jag kör med MK thrower på min Derbi och det är lågvarvigt enligt mig. effekten kommer vid 7k varv, innan dess så händer det knappt något.. men när man väl når 7k varv så får man den kraften som man söker när man köper trimrör.
När man säger att MK thrower är lågvarvigt menar man att effekten kommer vid lite lägre varv jämfört med högvarviga trimrör där effekten inte kommer vid förrns 9k varv t ex.
Ossian, du kan ta mig som källa
Vad för inställningar har du i din förgasare? Går motorn rent, inget blödder eller bööande?
stevewonder skrev:Har väl orginal inställningar? har inte rört förgasaren förutom att byta huvudmunstycke, och ja.GurkMarmelad skrev:Om jag förstår rätt du undrar ni om MK thrower är ett lågvarvigt rör? Om så är fallet så har jag svaret på detta! Jag kör med MK thrower på min Derbi och det är lågvarvigt enligt mig. effekten kommer vid 7k varv, innan dess så händer det knappt något.. men när man väl når 7k varv så får man den kraften som man söker när man köper trimrör.
När man säger att MK thrower är lågvarvigt menar man att effekten kommer vid lite lägre varv jämfört med högvarviga trimrör där effekten inte kommer vid förrns 9k varv t ex.
Ossian, du kan ta mig som källa
Vad för inställningar har du i din förgasare? Går motorn rent, inget blödder eller bööande?
Nej, men har varit dum nog att inte kolla hur mitt tändstift ser ut efter ändringen, får se ifall jag borde gå upp eller ner.
Och så är den extremt svag på 1ans växel, det är nästan omöjligt att börna på grus, den dör nästan.
Har hittat ett annat problem, om jag låter moppen stå i några timmar och försöker kick starta den så funkar det inte, jag måste springa igång den och sen kan jag kicka igång den?
Färgen på stiftet säger inte allt! Min moppe går riktigt bra på fullgas men har ändå ett grått stift. Kör istället på känslan hur motorn går men att kolla färgen är också bra så att man ser att det inte är kritvitt eller någon annan konstig färg såsom grönstevewonder skrev:stevewonder skrev:Har väl orginal inställningar? har inte rört förgasaren förutom att byta huvudmunstycke, och ja.GurkMarmelad skrev:Om jag förstår rätt du undrar ni om MK thrower är ett lågvarvigt rör? Om så är fallet så har jag svaret på detta! Jag kör med MK thrower på min Derbi och det är lågvarvigt enligt mig. effekten kommer vid 7k varv, innan dess så händer det knappt något.. men när man väl når 7k varv så får man den kraften som man söker när man köper trimrör.
När man säger att MK thrower är lågvarvigt menar man att effekten kommer vid lite lägre varv jämfört med högvarviga trimrör där effekten inte kommer vid förrns 9k varv t ex.
Ossian, du kan ta mig som källa
Vad för inställningar har du i din förgasare? Går motorn rent, inget blödder eller bööande?
Nej, men har varit dum nog att inte kolla hur mitt tändstift ser ut efter ändringen, får se ifall jag borde gå upp eller ner.
Och så är den extremt svag på 1ans växel, det är nästan omöjligt att börna på grus, den dör nästan.
Har hittat ett annat problem, om jag låter moppen stå i några timmar och försöker kick starta den så funkar det inte, jag måste springa igång den och sen kan jag kicka igång den?
Ahh okej, men har du någon aning om vad "Har hittat ett annat problem, om jag låter moppen stå i några timmar och försöker kick starta den så funkar det inte, jag måste springa igång den och sen kan jag kicka igång den?" innebär?GurkMarmelad skrev:Färgen på stiftet säger inte allt! Min moppe går riktigt bra på fullgas men har ändå ett grått stift. Kör istället på känslan hur motorn går men att kolla färgen är också bra så att man ser att det inte är kritvitt eller någon annan konstig färg såsom grönstevewonder skrev:stevewonder skrev: Har väl orginal inställningar? har inte rört förgasaren förutom att byta huvudmunstycke, och ja.
Nej, men har varit dum nog att inte kolla hur mitt tändstift ser ut efter ändringen, får se ifall jag borde gå upp eller ner.
Och så är den extremt svag på 1ans växel, det är nästan omöjligt att börna på grus, den dör nästan.
Har hittat ett annat problem, om jag låter moppen stå i några timmar och försöker kick starta den så funkar det inte, jag måste springa igång den och sen kan jag kicka igång den?