Har en Benelli 49x 2013 och hade tidigare en 2009, provade då "Ostrypta" CDI.
Försök 1 va en CDI från twostroke och den brann, troligen fabrikationsfel.
Försök 2 med en ny från twostroke, misstände och gick aldrig bra.
Försök 3 va en CDI från Racing Planet en Naraku och den funkade ibland och när det funkade så märktes det genom att det inte motorbromsade i nedförsbackar och varvade bättre.Problemet med den va att det gick inte att starta den igen utan då var man tvungen att sätta i original CDI för att få igång den sedan kunde man montera in den ostrypta och då funkade det tills man stängde av igen inte så tillförlitligt.
Är det någon som har hittat en ostrypt CDI som fungerar till en Benelli 49x 2013, kopplingsschemat är istort sätt det samma mellan 2008 och 2013 modellerna det skiljer lite pga hastighetsmätare mm. Det stora som skiljer från många andra modeller är att det bara är en kabel som går ut ifrån kontakten med 2 stift.
Kan inte så mycket om cdi boxar Men har du testat att köra med orginal CDI:n och klippa "rosa kabeln" eller vad alla snackar om? Vet att det är bättre att köpa ostrypt men nu har ju du köpt ett antal
Sebbestevic skrev:Kan inte så mycket om cdi boxar Men har du testat att köra med orginal CDI:n och klippa "rosa kabeln" eller vad alla snackar om? Vet att det är bättre att köpa ostrypt men nu har ju du köpt ett antal
Det är inte bara att gå runt och klippa rosa kablar i alla cdi:er och tro att den blir ostrypt.....
Sebbestevic skrev:Kan inte så mycket om cdi boxar Men har du testat att köra med orginal CDI:n och klippa "rosa kabeln" eller vad alla snackar om? Vet att det är bättre att köpa ostrypt men nu har ju du köpt ett antal
Det är inte bara att gå runt och klippa rosa kablar i alla cdi:er och tro att den blir ostrypt.....