Hampu skrev:Originalremmen funkar bra tills du har så trimmat att den går av stup i kvarten, sedan kan du uppgradera till en hållbarare
Min har gått 1500 snart med originalremmen!
Hoppas du skämtar. Vilka skador som kan ske när en rem går av verkar du inte ha särskilt bra koll på, det är inget en oerfaren grabb vill bli sittandes med på sin moppe vill jag lova.
Du ska inte köra med en rem tills den går av, på samma sätt som du inte kör med en kedja på crossmoppen tills den går av.
Du kan absolut byta remmen efter 1000 mil, det är en liten kostnad som säkerligen är värt den lilla pengen. Du kan oftast se i kanterna på remmen om den är sliten då det framträder en trådliknande struktur i gummit.
Oavsett har jag för mig att det är rekommenderat att byta efter 1000 mil, så gör det du.
Bara den rem med precis samma längd och bredd ska du använda för att slippa problem. TS hemsida visar gärna flera olika remmar som egentligen inte passar till moppen, samma sak gäller vilken scooter du än tittar på. Endast den med samma mått är rätt för dig som sagt, läs på remmen om du är osäker.
/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.
Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477