Ny Drivrem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Ny Drivrem

Inlägg av lothe23 »

Tjenare, jag behöver en ny drivrem då moppen gått runt 1000 mil och är ganska trimmad ;)

på Twostroke finns det dessa remmarna till min cpi: http://www.twostroke.se/group.asp?group=5546

Men bara en har samma mått som orginalremmen? passar de andra med eller? jag menar ganska menigslönt att ha dit en massa remmar som ej passar cpi motorn egentligen?

Den enda passande är (stage6 pro)

tacksam för snabba svar :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Originalremmen funkar bra tills du har så trimmat att den går av stup i kvarten, sedan kan du uppgradera till en hållbarare :)
Min har gått 1500 snart med originalremmen!
lothe23
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 5 november 2013, 15:07

Inlägg av lothe23 »

Hampu skrev:Originalremmen funkar bra tills du har så trimmat att den går av stup i kvarten, sedan kan du uppgradera till en hållbarare :)
Min har gått 1500 snart med originalremmen!
Nej tyvär inte då moppen toppar 75 och sen börjar remmen slira något förfärligt för den inte pallar. och jag har hårdare tryckfjäder än orginal
visst den går att köra med som den är nu, men tappar en massa effekt på det
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Hampu skrev:Originalremmen funkar bra tills du har så trimmat att den går av stup i kvarten, sedan kan du uppgradera till en hållbarare :)
Min har gått 1500 snart med originalremmen!
Hoppas du skämtar. Vilka skador som kan ske när en rem går av verkar du inte ha särskilt bra koll på, det är inget en oerfaren grabb vill bli sittandes med på sin moppe vill jag lova.
Du ska inte köra med en rem tills den går av, på samma sätt som du inte kör med en kedja på crossmoppen tills den går av.

Du kan absolut byta remmen efter 1000 mil, det är en liten kostnad som säkerligen är värt den lilla pengen. Du kan oftast se i kanterna på remmen om den är sliten då det framträder en trådliknande struktur i gummit.
Oavsett har jag för mig att det är rekommenderat att byta efter 1000 mil, så gör det du.
Bara den rem med precis samma längd och bredd ska du använda för att slippa problem. TS hemsida visar gärna flera olika remmar som egentligen inte passar till moppen, samma sak gäller vilken scooter du än tittar på. Endast den med samma mått är rätt för dig som sagt, läs på remmen om du är osäker.

/Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

-ReM- skrev:
Hampu skrev:Originalremmen funkar bra tills du har så trimmat att den går av stup i kvarten, sedan kan du uppgradera till en hållbarare :)
Min har gått 1500 snart med originalremmen!
Hoppas du skämtar. Vilka skador som kan ske när en rem går av verkar du inte ha särskilt bra koll på, det är inget en oerfaren grabb vill bli sittandes med på sin moppe vill jag lova.
Du ska inte köra med en rem tills den går av, på samma sätt som du inte kör med en kedja på crossmoppen tills den går av.

Du kan absolut byta remmen efter 1000 mil, det är en liten kostnad som säkerligen är värt den lilla pengen. Du kan oftast se i kanterna på remmen om den är sliten då det framträder en trådliknande struktur i gummit.
Oavsett har jag för mig att det är rekommenderat att byta efter 1000 mil, så gör det du.
Bara den rem med precis samma längd och bredd ska du använda för att slippa problem. TS hemsida visar gärna flera olika remmar som egentligen inte passar till moppen, samma sak gäller vilken scooter du än tittar på. Endast den med samma mått är rätt för dig som sagt, läs på remmen om du är osäker.

/Alex
Om vi säger såhära, jag har läst det ett flertal gånger här på TSR och jag har _ALDRIG_ sett någon som sagt emot det och då är det ju självklart så att man tror på det också, tack för att du var uppmärksam och lärde mig det rätta iallafall! :roll:
Skriv svar