Skillnad Derbi Senda sm 05-06?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Skillnad Derbi Senda sm 05-06?

Inlägg av pizza-bagarn »

Tja!

Har en fråga och den lyder: är det nån skillnad på Derbi Senda sm från 2005 och på Derbi seda sm efter 2006?[/code]
Max99
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 22 september 2013, 18:42
Ort: Alingsås

Inlägg av Max99 »

Derbi bytte motor 2006, annars är allt samma vad jag vet :)
Derbi is tha shit ^^
Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Inlägg av spokiii »

ny motor? från derbis egna till en piaggio :) jag kör med derbis egna, funkar kalas :)
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

Hmm, okej tack för svaren :D
Vet ni om det är någon skillnad på dom? Bättre eller sämre? Eller ingen speciell skillnad?
Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Inlägg av spokiii »

ingen aning, de finns ju design skillnader med så olika tror jag inte dom är :) förutom åldern, så om du vill ha en fräsch motor kör på den nya, om du vill ha lite mer jobb(om inte ägaren innan skötte den som inte min gjort...) så får du först o främst byta packningar o se efter sprickor o defekter, men när den funkar är den riktigt vass, starkare har jag hört från någonstans men är inte säker :)

sammanfattning: om motorn är i bra skick tror jag inte de finns några större skillnader på dem förutom design 8)
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Inlägg av pizza-bagarn »

spokiii skrev:ingen aning, de finns ju design skillnader med så olika tror jag inte dom är :) förutom åldern, så om du vill ha en fräsch motor kör på den nya, om du vill ha lite mer jobb(om inte ägaren innan skötte den som inte min gjort...) så får du först o främst byta packningar o se efter sprickor o defekter, men när den funkar är den riktigt vass, starkare har jag hört från någonstans men är inte säker :)

sammanfattning: om motorn är i bra skick tror jag inte de finns några större skillnader på dem förutom design 8)
Okej, tack! :)
Skriv svar