Köpa annan moppe och fortsätta stunta?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

seXsson
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 april 2014, 13:01

Köpa annan moppe och fortsätta stunta?

Inlägg av seXsson »

Hejsan. har länge tänkt på att köpa ny moppe då den jag har är lite för stor och det inte finns delar att få tag i så lätt. moppen jag har nu är en Kymco Super 9 AC med:

Leovince TT Handmade
19mm förgasare
70cc cylinder
dragen V-ring
samt lite annat ändrat i variatorn.

det är inge fel med moppen så att den går dåligt eller så men det är som sagt svårt att få tag i delar för de som finns kommer direkt från kymco och är satans dyrt. så jag har tänkt lite på att köpa en ny... eller ny och ny, en begagnad. antingen en Aerox eller en Slider. anledning till detta är att dom är lätta och att det finns större utbud av trim och styling osv.

Det är inte det att Kymcon är för svår att stunta med utan jag vill bara inte stunta med den.

så tycker ni att det är värt att köpa ny och börja med Aerox eller Slider, eller att helt enkelt ha kvar kymcon?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Jag skulle kört kvar på kymcon eller om du kan få den såld sälja den å köpa slider alt aerox :) ludix bladter etc funkar också bra för stunt finns mycket att lja mellan
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
seXsson
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 april 2014, 13:01

Inlägg av seXsson »

Kymcon kommer jag inte få mkt för då jag nästan inte har några kåpor kvar samt att mycket originaldelar är borta.
bresida
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 11 maj 2013, 15:15

Inlägg av bresida »

Köp min Neos, finns tolva

70cc osv
seXsson
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 april 2014, 13:01

Inlägg av seXsson »

Tack men nej tack:)
Ifall jag ska köpa moppe blir det runt Östersund/ jämtlands län vettu, samt att jag vill inte ha en neos ;)
Skriv svar