krockade 2st kåpor repade försäkring?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
calle.l
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 juni 2012, 12:52

krockade 2st kåpor repade försäkring?

Inlägg av calle.l »

tjena idag krockade jag på grund utav att en kompis bara vände mitt på väg för att det kom en bil i hanns körfält så då trode han att det bästa vara att vända men då körde ju jag rätt in i honom och flög av mopeden och 2 kåpor gick lacken åt helvete på! så tror ni att försäkringen tar det? mopeden är rätt trimmad och har inga blinkers :/

Har helförsäkring på mopeden
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

ja det gör dem, hans bolag ska ta det då det är hans fel, dock kostar väl självrisk runt 5000?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 juni 2012, 12:52

Inlägg av calle.l »

david96 skrev:ja det gör dem, hans bolag ska ta det då det är hans fel, dock kostar väl självrisk runt 5000?
då kan man ju lacka om dom privat billigare?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Om det hände mig skulle jag begära att kompisen i detta fall betalar en liten summa till dig så du kan lacka det billigare hos någon privat lackerar (pappa kanske känner någon etc) men bara om det blir billigare än självrisken 😊
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Du körde på kompisen "bakifrån" om jag tolkar beskrivningen korrekt? Du kommer anses vållande till olyckan, du får betala självrisken som antagligen är så hög att det är lika bra att fixa grejerna utan att blanda in försäkringen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 juni 2012, 12:52

Inlägg av calle.l »

G-son skrev:Du körde på kompisen "bakifrån" om jag tolkar beskrivningen korrekt? Du kommer anses vållande till olyckan, du får betala självrisken som antagligen är så hög att det är lika bra att fixa grejerna utan att blanda in försäkringen.
nej han stog på tvärren mitt över vägen
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Well... Det är inte mycket bättre. Du får inte köra på någon bara för att dom inte borde vara där. Och du ska aldrig åka snabbare än att du hinner stanna om ett oväntat hinder dyker upp på vägen. Men han har uppenbarligen gjort bort sig också om han ställt sig tvärs över vägen utan att vara säker på att det är riskfritt.

Hur som helst, kolla vilken självrisk du har. Antagligen så dyrt att det itne är lönt att bry sig om försäkringen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 juni 2012, 12:52

Inlägg av calle.l »

G-son skrev:Well... Det är inte mycket bättre. Du får inte köra på någon bara för att dom inte borde vara där. Och du ska aldrig åka snabbare än att du hinner stanna om ett oväntat hinder dyker upp på vägen. Men han har uppenbarligen gjort bort sig också om han ställt sig tvärs över vägen utan att vara säker på att det är riskfritt.

Hur som helst, kolla vilken självrisk du har. Antagligen så dyrt att det itne är lönt att bry sig om försäkringen.
han har inget bromsljus så jag såg ju inte att han bromsade och tänkte vända :/
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 juni 2012, 12:52

Inlägg av calle.l »

kollar dom inte om mopeden är trimmad?
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Jo, om dom misstänker det.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar