Yamaha aerox 08 leds/neon styling hjälp med färg och plats

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

victorwidelund@hotmail.co
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 maj 2014, 19:18

Yamaha aerox 08 leds/neon styling hjälp med färg och plats

Inlägg av victorwidelund@hotmail.co »

Tjäna har en aerox 08 en svart, ska köpa leds men jag vet inte vilken färg som fungerar till svart, sen vad är bäst led slinga, eller neon rör?
Sen var det blir snyggast att sätta de :D //Victor
Svara gärna om ni är erfaren eller bara har tips :) alla tips välkomnas :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Till svart lär ju typ alla färger bli snygga, själv skulle jag nog tagit blått under och kanske under framkåpan :roll:
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Om din moppe är svart kan du nästan lägga på vad som helst, men bäst i min åsikt är rött eller vitt.

Angel eyes är annars jävligt snyggt, speciellt nattetid, förutsatt att man har två lampor och parkeringsljus som lyser samtidigt. Koppla en vanlig PVCE-slinga till parkeringsljuset och bara tryck in det i lampan i en ring, jag behövde inte ens limma för det satt perfekt, finns riktigt bra såna på Chinabuye och på Ebay, sök på "24cm led strip" så hittar du :)

Sen brukar många lägga baktill, under baklampan, dvs ha två röda slingor som är antingen vertikala eller horisontella, sen kan man också koppla dom till bromsljuset för att få det att se proffsigare ut

Jag skulle rekommendera att du lägger vitt led framåt, och rött bakåt, men blanda inte med grönt o andra färger, då ser det inte lika nice ut ;)

(på min profilbild ser du hur jag har kopplat angel eyes och här ser du hur jag har kopplat det andra)

http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=23403
victorwidelund@hotmail.co
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 maj 2014, 19:18

Inlägg av victorwidelund@hotmail.co »

Angel eyes verkade coolt, hade tänkt att annars sätta neon/leda under grillkåpan, vad ger bäst ljus neon eller leds.
Skriv svar