Till att börja med skadar det inte att vara en aning mer specifik. XT finns i femtioelva olika utföranden från 125cc och uppåt, de tidigaste från 70-talet...
Sedan kan det vara lämpligt att ta en funderare om du verkligen vill varva mer. Fyrtaktare brukar ha övervarvningsskydd av mycket goda skäl, och normalt sett finns det ändå ingen effekt på högre varvtal så nyttan med att varva mer är ganska begränsad.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Isåfall finns bra CDI-boxar från Naraku, Motoforce, Stage6, Malossi med mera, bara att kolla på Twostroke.se
Om du ska strypa av din originala CDI-box ska du borra i O:et, i texten MORIC, och du ska borra med 5mm borr
Om du menar Yamaha XT så finns på vissa nyare 600cc en strypning i förgasaren
Finns en bricka i insuget också, om den är strypt original är det svårare att få bort den och är då lättast att byta till ostrypt insug, dom som är efterstrypta brukar bara ha en gummi bricka som är lätt att ta bort. Finns en skruv som förhindrar att man kan gasa fullt också, syns tydligt på vänster sida av förgasaren