jag tänkte åka och simma en dag så ja hoppa på moppen men då märkte jag att den inte fick upp nå varv vilket ja tyckte va konstigt för den gick som den skulle dagen innan. nåväl så ja fortsatte köra lite till och då plötsligt börja den varva som den ska men.... jag drog på gasen och den varvade helt normalt men den typ åkte ingenstans bara lite framåt en stund tills den dog. och den tvärstannade heller inte utan lätt som soppatorsk så ja tittade i tanken men där var gott om bensin så ja testa kicka igåg den men då märkte jag att det var ingen kompression alls....
jmmi69 skrev:jag tänkte åka och simma en dag så ja hoppa på moppen men då märkte jag att den inte fick upp nå varv vilket ja tyckte va konstigt för den gick som den skulle dagen innan. nåväl så ja fortsatte köra lite till och då plötsligt börja den varva som den ska men.... jag drog på gasen och den varvade helt normalt men den typ åkte ingenstans bara lite framåt en stund tills den dog. och den tvärstannade heller inte utan lätt som soppatorsk så ja tittade i tanken men där var gott om bensin så ja testa kicka igåg den men då märkte jag att det var ingen kompression alls....
Topplockspackningen? (gissning)
Du har inte glömt soppakranen då?
Eftersom din moppe är vattenkyld så läcker det in kylarvätska i cylindern om packningen är slut, och då kan den starta och gå, men ju mer du varvar desto mer vatten pumpas genom systemet och då dör den.
Lättast att kolla är om det kommer väldigt mycket vit rök ur avgasröret och det rinner kylarvätska ur cylindern vid avgasröret och vid topplocket
jmmi69 skrev:ah tog upp cylindern ida och det var fullt me kylarvätska inne i cylindern så topplocks packningen måste bytas? eller är det mera som måste göras?