Yamaha Neos

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Yamaha Neos

Inlägg av Derixx »

Tjena!

Jag kollar på en moppe som går i 80 km/h men jag får endast trimma den till 60 km/h. Undrar då om jag kan köpa en blackbox och ställa in den så den går i 60? Detta är bara för att säga till mina föräldrar att den går i 60.
Senast redigerad av Derixx den 22 juli 2014, 20:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Varför ens trimma ned den? asså den kan gå 55 km/h medans min går (exempel) 140 km/h , du får ju samma straff endå för trim är ju trim.

End of this conversation.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Derixx »

Rainn skrev:Varför ens trimma ned den? asså den kan gå 55 km/h medans min går (exempel) 140 km/h , du får ju samma straff endå för trim är ju trim.

End of this conversation.
Det är inte polisen jag är rädd för utan endast så att mina förldrar ska tro att den bara går 60. Kommer stänga av blackboxen så fort jag kommer hemifrån.
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

säg till dina föräldrar att det är samma straff som urpluggad som världens jävla hyper setup :D
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Nojjan skrev:säg till dina föräldrar att det är samma straff som urpluggad som världens jävla hyper setup :D
Tror dom tänker mer på säkerheten, större chans att han kör ihjäl sig på en moppe i 140 än en moppe i 60km/h ;)
Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Derixx »

emilnordman skrev:
Nojjan skrev:säg till dina föräldrar att det är samma straff som urpluggad som världens jävla hyper setup :D
Tror dom tänker mer på säkerheten, större chans att han kör ihjäl sig på en moppe i 140 än en moppe i 60km/h ;)
Precis så dom tänker ;) Men blackbox kommer antagligen funka väl?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Och Trode dom tänkte att de va mildare straff om den går 60 istället för 80
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Nojjan skrev:Och Trode dom tänkte att de va mildare straff om den går 60 istället för 80
Posthunter? :wink:

Näämen, iaf, om du har möjlighet att låna en blackbox så gör det istället, om du bara lägger på och sen kastar bort så är det bortkastade pengar , och ja, det funkar, den kanske går lite halvtaskigt, men vad gör det , bara att göra en grovjustering så den går kring 55-60 o sen hoppas att dom går på det :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

emilnordman skrev:
Nojjan skrev:Och Trode dom tänkte att de va mildare straff om den går 60 istället för 80
Posthunter? :wink:
inte för att jag ser detta som posthunting direkt.. Men oavsett så porthuntar ju hela forumet så jag ser inte riktigt varför just denna kommentaren skulle vara så farlig?

Låt oss mods/crew sköta detta istället, tack.

OT: jag du kan få ner hastigheten med en blackbox, dock bör dina föräldrar märka att det går skit.

Vore jag du så skulle jag antingen förklara för dom grundligt varför du ska få åka i 80 blås eller så accepterar du det som dina päron säger och kör (typ) original.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar