dra ner hastigheten Derbi x-term 05

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

chkreuger
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 april 2014, 14:01
Ort: Uppsala

dra ner hastigheten Derbi x-term 05

Inlägg av chkreuger »

tjena jag undra om det är möjlig att få ner toppfarten på min moppe,
jag kör med VOCA Rookie urpluggat.

jag undrar kan jag bara dreva den toppar 90 med 12-53 drev

skulle 67 kuggar är bak funka vill bara att den ska gå runt 50 Km/h ?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Du måste ju byta både fram&backdrev annars kommer ju kedjan vara för kort, och mopeden kommer varva som satan ifall du ska dreva från 90 till 50km/h... Varför vill du att den ska gå runt 50? :D
chkreuger
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 april 2014, 14:01
Ort: Uppsala

Inlägg av chkreuger »

Hampu skrev:Du måste ju byta både fram&backdrev annars kommer ju kedjan vara för kort, och mopeden kommer varva som satan ifall du ska dreva från 90 till 50km/h... Varför vill du att den ska gå runt 50? :D
blev stoppad och fick en varning.


jag kan ju sätta in varv stoppen också.

i fall den varvar för mycket.

och kedjan är inga problem jag har en extra liggandes som är okapad
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

chkreuger skrev:
Hampu skrev:Du måste ju byta både fram&backdrev annars kommer ju kedjan vara för kort, och mopeden kommer varva som satan ifall du ska dreva från 90 till 50km/h... Varför vill du att den ska gå runt 50? :D
blev stoppad och fick en varning.


jag kan ju sätta in varv stoppen också.

i fall den varvar för mycket
Ända sättet att få den att bli laglig motormässigt är att sätta på originaldelarna, om du inte vill besikta den med pluggat trimrör (ifall ditt rör nu är CE märkt för din mopedmodell)
Du behöver inte vara rädd för ''varningen'', det är bara köra på som innan ;) Ingenting är nedskrivet på papper...
chkreuger
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 april 2014, 14:01
Ort: Uppsala

Inlägg av chkreuger »

Hampu skrev:
chkreuger skrev:
Hampu skrev:Du måste ju byta både fram&backdrev annars kommer ju kedjan vara för kort, och mopeden kommer varva som satan ifall du ska dreva från 90 till 50km/h... Varför vill du att den ska gå runt 50? :D
blev stoppad och fick en varning.


jag kan ju sätta in varv stoppen också.

i fall den varvar för mycket
Ända sättet att få den att bli laglig motormässigt är att sätta på originaldelarna, om du inte vill besikta den med pluggat trimrör (ifall ditt rör nu är CE märkt för din mopedmodell)
Du behöver inte vara rädd för ''varningen'', det är bara köra på som innan ;) Ingenting är nedskrivet på papper...
ok tack.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Montera en plugg i röret istället. Att endast dreva kommer aldrig fungera! Du kan visserligen göra både och om du använder dig av en plugg men större innerdiameter.

Lagligt och lagligt.. så länge en moped går i 45-52 så kommer inte polisen bry sig.
Skriv svar