Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Ställ dig först frågan om du har råd att köpa en helt ny KTM 125 EXC för 70.000 minst, för att sedan köpa SM-fälgar för 8.000 kronor minst, gatdäck för 2.000, bromsskiva, bromsok och bromspump för 8.000 kronor minst.AddeTuning skrev:Tjena, funderar på att köpa en helt ny ktm exc 125 å köpa sm kit, dock vet jag inte hur det ligger till med växellådor, reg osv, antar att dom inte är reggade å besiktade, är det svårt att fixa? Är dom drevade som cross elr landsvägcykel??inga onödiga kommentarer på att jag inte borde köpa en ny tex...
Själva tanken med att konvertera en enduro/cross till supermotard är att faktiskt ha den som en supermotard och ingen halvhybrid, då kan du lika gärna skaffa gatgummi till dina crossfälgar istället..AddeTuning skrev:Måste man köpa bromsskivor, bromsok, bromspumpar å drev? Räcker det inte med motard hjul + däck å ta grejorna från crosskittet?
Alyzzzer skrev:asså alla som säger att de är ovärt att köpa ny. vem bryr sig om man har pengarna. de är som att säga till nån som ska köpa en 40 båt, köp en eka istället och spara pengarna... han kanske är rik som ett troll och har inget att lägga stålarna på.
tror du måste plugga röret. då dessa har 40 hk org. (15 hk max för a1)
De bänkar aldrig motorcyklar på besiktningen, aldrig hört talas om någon som har en bänk för den delen heller.GurkMarmelad skrev:När jag besiktigar min 125'a som är en Aprilia mx 125 så kollar dem bara blinkers, lyse, bromsar osv. I min stad så bänkar dem inte motorcyklarna så min gick igenom utan problem med trimrör, ostrypt cdi osv som gav 30 hästar på bakhjulet. Vet inte ifall detta var svaret du sökte, men det är iaf bra info!