Köpa ny ktm 125 exc

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Köpa ny ktm 125 exc

Inlägg av AddeTuning »

Tjena, funderar på att köpa en helt ny ktm exc 125 å köpa sm kit, dock vet jag inte hur det ligger till med växellådor, reg osv, antar att dom inte är reggade å besiktade, är det svårt att fixa? Är dom drevade som cross elr landsvägcykel??inga onödiga kommentarer på att jag inte borde köpa en ny tex...
Instagram: Sexy2Strokes
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

exc är lv reggae original.

motardkit =26papp
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: Köpa ny ktm 125 exc

Inlägg av p0d1 »

AddeTuning skrev:Tjena, funderar på att köpa en helt ny ktm exc 125 å köpa sm kit, dock vet jag inte hur det ligger till med växellådor, reg osv, antar att dom inte är reggade å besiktade, är det svårt att fixa? Är dom drevade som cross elr landsvägcykel??inga onödiga kommentarer på att jag inte borde köpa en ny tex...
Ställ dig först frågan om du har råd att köpa en helt ny KTM 125 EXC för 70.000 minst, för att sedan köpa SM-fälgar för 8.000 kronor minst, gatdäck för 2.000, bromsskiva, bromsok och bromspump för 8.000 kronor minst.

88.000 kronor blir det minst, är det inte mer värt att köpa en fräsch 125 EXC för 35.000 kronor som redan har SM-kit och lägga dessa 53.000 kronor du sparar in på reservdelar, service, däck, blingbling och annat roligt istället? :)


För att besvara dina frågor.
Växellådorna är det inget gjort på, de behöver ej strypas eller dylikt.
Samtliga 125 EXC är LV-reggade och får framföras på väg om du har lagliga däck, besiktad och försäkrad, samt att du har A1-körkort för motorcykeln.

Hur dom är drevade vet jag inte, men antagligen för enduro eftersom det är en enduro.
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Inlägg av AddeTuning »

Måste man köpa bromsskivor, bromsok, bromspumpar å drev? Räcker det inte med motard hjul + däck å ta grejorna från crosskittet?
Instagram: Sexy2Strokes
albinerikssonn
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 juni 2014, 17:53
Ort: Örebro

Inlägg av albinerikssonn »

om det kniper på det sättet varför inte bara köpa en beggad? du kan få en som gått 10 timmar för 50-60k istället och sen har du en hel del mer cash att leka med, dock tycker jag inte det e värt det... skulle köpa en för 30-40k istället för att du kommer förlora en hel del pengar när du ska sälja den.
ett till alternativ är att köpa en gasgas istället http://www.blocket.se/sodermanland/GasG ... m?ca=8&w=3 du kommer inte märka nån större skillnad på dom två på gatan.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

AddeTuning skrev:Måste man köpa bromsskivor, bromsok, bromspumpar å drev? Räcker det inte med motard hjul + däck å ta grejorna från crosskittet?
nej passar ej :P

tänkte så med på 450 vart inte ens i närheten :P

köp heatz vet ja :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

asså alla som säger att de är ovärt att köpa ny. vem bryr sig om man har pengarna. de är som att säga till nån som ska köpa en 40 båt, köp en eka istället och spara pengarna... han kanske är rik som ett troll och har inget att lägga stålarna på.

tror du måste plugga röret. då dessa har 40 hk org. (15 hk max för a1)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

AddeTuning skrev:Måste man köpa bromsskivor, bromsok, bromspumpar å drev? Räcker det inte med motard hjul + däck å ta grejorna från crosskittet?
Själva tanken med att konvertera en enduro/cross till supermotard är att faktiskt ha den som en supermotard och ingen halvhybrid, då kan du lika gärna skaffa gatgummi till dina crossfälgar istället..


Alyzzzer skrev:asså alla som säger att de är ovärt att köpa ny. vem bryr sig om man har pengarna. de är som att säga till nån som ska köpa en 40 båt, köp en eka istället och spara pengarna... han kanske är rik som ett troll och har inget att lägga stålarna på.

tror du måste plugga röret. då dessa har 40 hk org. (15 hk max för a1)

Och som vanligt ett skräpinlägg och du gissar dig fram när du ska svara på en fråga.
Anledningen att vi skriver som vi skriver är för att ge honom en tankeställare och inte spendera sina pengar direkt på en helt ny hoj, köpa ett SM-kit och bli fattig för att sedan sälja den om två år och gå minus 40.000 kronor, litet annat tänk på en 20-åring jämfört med en 16-åring när det kommer till pengar, oftast.

Skulle våga att påstå att samtliga KTMer lämnar fabriken strypta för att klara miljökrav och bullernivå, så nej, ingen strypning behövs.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

När jag besiktigar min 125'a som är en Aprilia mx 125 så kollar dem bara blinkers, lyse, bromsar osv. I min stad så bänkar dem inte motorcyklarna så min gick igenom utan problem med trimrör, ostrypt cdi osv som gav 30 hästar på bakhjulet. Vet inte ifall detta var svaret du sökte, men det är iaf bra info!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

GurkMarmelad skrev:När jag besiktigar min 125'a som är en Aprilia mx 125 så kollar dem bara blinkers, lyse, bromsar osv. I min stad så bänkar dem inte motorcyklarna så min gick igenom utan problem med trimrör, ostrypt cdi osv som gav 30 hästar på bakhjulet. Vet inte ifall detta var svaret du sökte, men det är iaf bra info!
De bänkar aldrig motorcyklar på besiktningen, aldrig hört talas om någon som har en bänk för den delen heller.
Brukar vara nemas problemas att besikta ostrypta hojar, men ett problem kan vara ljudnivån :)
Skriv svar