Speedfight 3 dör av

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Speedfight 3 dör av

Inlägg av schwebie »

Så var ute och körde med några polare då efter nån timma börjar moppen dö av sakta. Den kommer upp i 30 sedan tappar den hastighet tills den dör? Den har dragen v-ring utöver det så är resten orginal.
Tack på förhand
Senast redigerad av schwebie den 18 juli 2014, 15:49, redigerad totalt 1 gånger.
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Lät den böööööööööh när den dog?

edit: Om du har manuell choke, har du testat med den?
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Ahh nåt i den stilen har automat tror jag
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

schwebie skrev:Ahh nåt i den stilen har automat tror jag
Dog den när du släppte gasen men funkade då du gasade?
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Jag lyckades bara komma upp till 30 sedan saktade den ner tills 0. Men mellan start till 30 funkade den bra. Har låtit den stå i en timma drygt och provade köra igen och då funkar den. Kan den bara ha överhettats?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

schwebie skrev:Jag lyckades bara komma upp till 30 sedan saktade den ner tills 0. Men mellan start till 30 funkade den bra. Har låtit den stå i en timma drygt och provade köra igen och då funkar den. Kan den bara ha överhettats?
Överhettas den så värmenyper den (kolven expanderas och fastnar i cylinderloppet) Hastigheter bryr vi oss inte om. Fungerar den felfritt just nu?
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Ja utöver att det är nåt raslande i variatorn så funkar den perfekt
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

schwebie skrev:Ja utöver att det är nåt raslande i variatorn så funkar den perfekt
Blev detta rasslande efter eller har det varit där tidigare?
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Efteråt börjar fundera om vikterna kan ha låst sig på nåt sätt så den inte växlar?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

schwebie skrev:Efteråt börjar fundera om vikterna kan ha låst sig på nåt sätt så den inte växlar?
Nae, tror inte dom kan låsa sig på något sätt.
Lämnar detta till någon kunnigare än mig.
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Okey tack för hjälpen iallafall!
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Bump
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

7 Dagar innan bump

Fråga du har har ingen anning :/
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Knotvillage
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 juli 2014, 20:28

Inlägg av Knotvillage »

Min SF2 låter likadant. Ger jag full gas låter de bööö sen dör den av om man fortsätter gasa. På tomgång går den. Har dragit ur autochoken utan större framgång. Om man drar isär kontaktstycket till den är den på eller av? Den har funkat felfritt tills igår då den slog av vid 7500 som den ska. Har rengjort förgasare, filter i tanken och luftfiltret. Funderar på tändspole...
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

Knotvillage skrev:Min SF2 låter likadant. Ger jag full gas låter de bööö sen dör den av om man fortsätter gasa. På tomgång går den. Har dragit ur autochoken utan större framgång. Om man drar isär kontaktstycket till den är den på eller av? Den har funkat felfritt tills igår då den slog av vid 7500 som den ska. Har rengjort förgasare, filter i tanken och luftfiltret. Funderar på tändspole...
Har du dragit v-brickan? För jag satte tillbaks min bricka och den funkar felfrit nu! Vet dock fortfarande inte vad problemet var :(
milkisgood4u
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 19 juli 2014, 16:41

Inlägg av milkisgood4u »

vet ni om den får bensin när den gör så, för det kan vara filtret som igentäppt eller nåt liknande som kanske kan begränsa flödet på bensinen så den bara får nog bensin till tomgång.

Dör den helt för annars ställ den på tomgång i en stund direkt efter den bööar och sen se om du kan köra iväg efter en stund isf är det nåt med bensinen.

Obs vikterna ska sitta åt ett speciellt håll också 3 åt ena hållet och 3 åt andra.
macke15
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 27 november 2013, 18:00

Inlägg av macke15 »

Detta har även hänt min speedfight 3 två gången. En gång på väg upp för en uppförsbacke och en gång på väg ner från en nedförsbacke. Jag vet inte vad som hände för dig men när jag försökte gasa så varvade den ner. Dock när jag slog av tändningen och lät motorn vila i 30 sekunder så fungerade den felfritt igen. Inget du behöver oroa dig för antagligen :)
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 maj 2014, 21:11

Inlägg av schwebie »

macke15 skrev:Detta har även hänt min speedfight 3 två gången. En gång på väg upp för en uppförsbacke och en gång på väg ner från en nedförsbacke. Jag vet inte vad som hände för dig men när jag försökte gasa så varvade den ner. Dock när jag slog av tändningen och lät motorn vila i 30 sekunder så fungerade den felfritt igen. Inget du behöver oroa dig för antagligen :)
Men den funkade inte alls efter det lät den stå över en natt men den fungerade lika dåligt efter det... Satt tillbaks v-brickan så funkade den felfritt igen
Skriv svar