Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Okej men ska jag skruva den inåt eller utåt?Jantte12 skrev:Är tändstiftet svart så får den för mycket bensin för fet blandning dvs du kan testa skruva på luftskruven eller byta till mindre munstycke men eftersom du sa att de är original munstycke på så hade jag inte gjort nåt åt det såvida moppen inte går dåligt då det är säkrare att köra med lite för fet blandning för motorn smörjs bättre då
Du hör skillnaden. Annars om du har varvräknare, kolla när den ligger på högst varv.hephox skrev:hur vet jag när den når högsta varv och går som bäst då?Dave448 skrev:Tomgång, skruva tills den går som bäst, dvs högsta varvhephox skrev:Ska denna skruv skruvas när moppen står på tomgång eller när den är avstängd?
okej tack men finns det något som brukar vara standard när man ska skruva på luftskruven?skier skrev:Du hör skillnaden. Annars om du har varvräknare, kolla när den ligger på högst varv.hephox skrev:hur vet jag när den når högsta varv och går som bäst då?Dave448 skrev: Tomgång, skruva tills den går som bäst, dvs högsta varv
Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.bensinskalle skrev:Är moppen spik original och tändstiftet är svart är något annat fel. Igensatt luftfilter är standard, annars dåligt tändstift eller fel oljeblandning
Det finns TVÅ skruvjävlar på EN förgasare. Den ena är tomgång och den andra är luftksruv.hephox skrev:Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.bensinskalle skrev:Är moppen spik original och tändstiftet är svart är något annat fel. Igensatt luftfilter är standard, annars dåligt tändstift eller fel oljeblandning
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
Men helvete jag hittar bara tomgångsskruven och en anna skruv som sitter vid munstycket och det är förmodligen inte den?Hampu skrev:Det finns TVÅ skruvjävlar på EN förgasare. Den ena är tomgång och den andra är luftksruv.hephox skrev:Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.bensinskalle skrev:Är moppen spik original och tändstiftet är svart är något annat fel. Igensatt luftfilter är standard, annars dåligt tändstift eller fel oljeblandning
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
Ifall den sitter på flottörkoppen så är den man tömmer förgasaren med.hephox skrev:Men helvete jag hittar bara tomgångsskruven och en anna skruv som sitter vid munstycket och det är förmodligen inte den?Hampu skrev:Det finns TVÅ skruvjävlar på EN förgasare. Den ena är tomgång och den andra är luftksruv.hephox skrev: Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?SNODDAS15 skrev:Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
Inget att göra, bara blir såhephox skrev:Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?SNODDAS15 skrev:Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Vad ska jag göra då? :/ och vart fan sitter det där skruvhelvetet?SNODDAS15 skrev:Inget att göra, bara blir såhephox skrev:Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?SNODDAS15 skrev:Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
Fota?hephox skrev:Vad ska jag göra då? :/ och vart fan sitter det där skruvhelvetet?SNODDAS15 skrev:Inget att göra, bara blir såhephox skrev: Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?
hahaha oh shit my bad.Hampu skrev:Fota?hephox skrev:Vad ska jag göra då? :/ och vart fan sitter det där skruvhelvetet?SNODDAS15 skrev: Inget att göra, bara blir så
Edit; eftersom du inte ens kunnat skriva vilken mopedjävel du har så har ju INGEN annan någon aning om vart fan skruvsatan sitter på din moped.
Guldiga skruven är luftskruvenhephox skrev:hahaha oh shit my bad.Hampu skrev:Fota?hephox skrev: Vad ska jag göra då? :/ och vart fan sitter det där skruvhelvetet?
Edit; eftersom du inte ens kunnat skriva vilken mopedjävel du har så har ju INGEN annan någon aning om vart fan skruvsatan sitter på din moped.
Peugeot jetforce kan försöka fixa bilder senare ikväll.
Ska även fixa video på hur den går då jag tycker att den går lite konstigt.
Den finns fan inte...Hampu skrev:Guldiga skruven är luftskruvenhephox skrev:hahaha oh shit my bad.Hampu skrev:Fota?
Edit; eftersom du inte ens kunnat skriva vilken mopedjävel du har så har ju INGEN annan någon aning om vart fan skruvsatan sitter på din moped.
Peugeot jetforce kan försöka fixa bilder senare ikväll.
Ska även fixa video på hur den går då jag tycker att den går lite konstigt.
På denna förgasaren är det den som är markerad nr3 som är luftskruven
Du bör hitta skruven nu!
har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)hephox skrev:Det är typ helt platt på den dock så går den att "skruva" lite på om jag tar en liten mejsel och drar runt kanterna
Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3pHampu skrev:har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)hephox skrev:Det är typ helt platt på den dock så går den att "skruva" lite på om jag tar en liten mejsel och drar runt kanterna
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
En klick med värmepistolslim och medans det är varm kan du ju försöka trycka in en liten mejsel eller något och skruva ut när det har stelnat, ifall den sitter ganska löst dåra, vetifan annars :Shephox skrev:Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3pHampu skrev:har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)hephox skrev:Det är typ helt platt på den dock så går den att "skruva" lite på om jag tar en liten mejsel och drar runt kanterna
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?
Den sitter jävligt hårtHampu skrev:En klick med värmepistolslim och medans det är varm kan du ju försöka trycka in en liten mejsel eller något och skruva ut när det har stelnat, ifall den sitter ganska löst dåra, vetifan annars :Shephox skrev:Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3pHampu skrev:har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?
Då får du nog försöka som tidigare, själv hade jag nog plockat lös förgasaren ifall du inte gjort det (måste va jävligt trångt att ha den på mopeden när detta görs)hephox skrev:Den sitter jävligt hårtHampu skrev:En klick med värmepistolslim och medans det är varm kan du ju försöka trycka in en liten mejsel eller något och skruva ut när det har stelnat, ifall den sitter ganska löst dåra, vetifan annars :Shephox skrev: Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3p
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?