KOSO Digital Evo på Aerox

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Kha0s_Free
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 juli 2014, 07:58
Ort: Kramfors

KOSO Digital Evo på Aerox

Inlägg av Kha0s_Free »

Hej, hittar ingenstans efter riktig guide för koso mätaren till min aerox. Jag får igång mätaren när jag vrider tändningen, den lyser i ca 10 sec o sen slocknar displayen för mig. Vad gör jag för fel? Någon här med erfarenhet? Jag har en Yamaha Aerox -00, tacksam för svar och hjälp!
Med vänliga hälsningar Kha0s_Free
seXsson
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 april 2014, 13:01

Inlägg av seXsson »

du kanske har testat detta men ändå:
http://www.twostrokerider.se/hur-du-kop ... etsmatare/

sök på "koso" uppe i hörnet och sen ändra till guider, så kommer du hitta en del.
Fr0zt
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 17 mars 2013, 20:17
Ort: Kristinehamn

Inlägg av Fr0zt »

Kolla jordpunkten så att den sitter som den ska.
Har du hållt på och pillat något med kabelstammen? Om du har tejpat ihop alla kablar i en klump kan det kortsluta, prova att separera kablarna och isolera dom enskilt. Dåligt batteri kanske också? Ta voltmätare och kolla.
Aerox
Kha0s_Free
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 juli 2014, 07:58
Ort: Kramfors

Inlägg av Kha0s_Free »

Har ej rört kabelstammen, köpte denna http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... ttrib1=488 till mätaren. Det sitter i nåt biltema batteri och kollade volten 13,8 - 14 volt. Har ej haft moppen så länge, köpte den för 3 veckor sen o ville piffa upp den med KOSO Digital Evo.
Med vänliga hälsningar Kha0s_Free
Kha0s_Free
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 juli 2014, 07:58
Ort: Kramfors

Inlägg av Kha0s_Free »

Ingen som har kopplat i en koso digital evo här? Det går två kontakter till mätaren från mopeden och vart går alla dessa kablar åt? Så jag vet om jag kopplar rätt.
Med vänliga hälsningar Kha0s_Free
Knotvillage
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 juli 2014, 20:28

Inlägg av Knotvillage »

Har lite av samma problem, kör Koso på min Sp2 AC där det står 120grader i displayen och en röd lampa lyser. Vad händer om jag monterar en original vattentemp. givare och hänger under sitsen, visar den då utomhustempen eller är dom inte så känsliga?
Skriv svar