Mt5 bra gasrespons men.. [LÖST] Ta Bort

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Mt5 bra gasrespons men.. [LÖST] Ta Bort

Inlägg av TheAndersson »

Varven hänger kvar en liten stund efter jag släppt gasen. Startar endast på choke går sedan att hålla igång utan men går ej på tomgång. kollat efter tjuvluft. Trotteln hänger sig inte då jag ett tag körde med choke. Går annars riktigt bra :)

Några ideer på vad de kan vara?
Senast redigerad av TheAndersson den 24 juli 2014, 20:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Hänger ofta ihop med för lite soppa vid små gaspådrag. Testa att skruva in luftskruven, och eventuellt höja trottelnålen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

G-son skrev:Hänger ofta ihop med för lite soppa vid små gaspådrag. Testa att skruva in luftskruven, och eventuellt höja trottelnålen.
Trottelnål på max och varven hänger kvar längre för ju mer gas jag ger. Skruvat luftskruv ut å in 40ggr..
NoOne
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:48
Ort: Skåne

Inlägg av NoOne »

Den får som G-son skriver helt klart för lite bränsle på lågfart.
Kolla tjuvluft igen.
Om din förgasare har luftskruv så utgå från 2 var ut och skruva inåt, om det inte hjälper och om du skruvat in skruven i botten så har du för litet lågfartsmunstycke (finns vissa förgasare som har bränsleskruv istället för luftskruv och då blir det tvärtom).
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

NoOne skrev:Den får som G-son skriver helt klart för lite bränsle på lågfart.
Kolla tjuvluft igen.
Om din förgasare har luftskruv så utgå från 2 var ut och skruva inåt, om det inte hjälper och om du skruvat in skruven i botten så har du för litet lågfartsmunstycke (finns vissa förgasare som har bränsleskruv istället för luftskruv och då blir det tvärtom).
Okej.. Någon som vet var jag får tag i lågfartsmunstycke till 18mm keihin?

Edit: Kan de bero på att jag tatt bort stoppen på reedsen? fast då borde den få för mycket bensin?
NoOne
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:48
Ort: Skåne

Inlägg av NoOne »

Nu vet jag inte vilken Keihin förgasare det gäller men bl.a. Alvars har en sats om det gäller PWK modellen:

http://www.alvars.se/scooter/adly/lagfa ... -med-10-st

Stoppen på reedsen bör inte påverka bränslemängd på tomgång och jag tror inte du vinner någon märkbar effekt på det på fullgas så jag hade satt tillbaka dem och sett till att reedsen öppnar tillräckligt mycket med stopp.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

NoOne skrev:Nu vet jag inte vilken Keihin förgasare det gäller men bl.a. Alvars har en sats om det gäller PWK modellen:

http://www.alvars.se/scooter/adly/lagfa ... -med-10-st

Stoppen på reedsen bör inte påverka bränslemängd på tomgång och jag tror inte du vinner någon märkbar effekt på det på fullgas så jag hade satt tillbaka dem och sett till att reedsen öppnar tillräckligt mycket med stopp.
Tappat bort stoppen ;) det gäller en keihin 18mm (HM183 pf18)
(extremt lik orginalföggen men större) tror att det är den riktiga orginalförgasaren, den andra på 13mm är en "strypning" om jag inte e helt ute å cyklar
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Kan passa på att fråga då det hör ihop med det här.
Tänkte borra upp mitt lågfartsmunstycke då det ska vara
Så j***a svårt att hitta, ska jag då borra i dom småhålen på sidorna eller det genomgående hålet eller kanske båda? Vet att det kanske inte är rekommenderat.att borra men ska ta de lungt och börja gå upp 0.1mm

Mvh
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Hej igen.. Mer info:
Har vart å borrat, gått i 0.1mm mellan varje borrning och hålen är nu på 0.9 istället för 0.6 som va från början ska de verkligen behöva vara större än såhät på lågfartsmunstycket, börjar tro de e något annat! Har 65cc och förgasaren är på 18mm med huvudmunstycke 105 :(
Skriv svar