Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Aa, men den lilla lampan skulle väl vara det ända man skulle få böter få, eftersom det inte är en riktig "strålkastare" om man kör runt mitt i natten med den så skulle du säkert åka på en böter!rärox skrev:Allt du radat upp är olagligt, en klass 1 moped är helfordonsgodkänd (Heter det så?) och då får du inte avvika från originalutförandet, dock bryr sig inte polisen så förbannat mycket så länge du har lysen, den gör under 52 km/h, plåt och allt sånt.
har letat egenom hela twostrokes sortiment och det finns inget rör som är CE godkänt till CH racing och har inget orginalröremilnordman skrev:För crossplattan skulle du få 800kr, kör man utan lampa när det är mörkt blir det 1600kr, så antagligen blir det samma när du kör med en icke tillåten lampa osv
Om du blir stannad av en Mc-snut så ser han högst troligt att det inte är originalröret på ljuddämparen
Och om jag inte missminner mig så brukar det väl stå nåt nummer på originalkröken som visar att det hör till moppen? o det borde dom ju isåfall kolla
Men har inte CH racing AM6? Isåfall borde det väl gå att köpa ett Yamaha-rör och modifiera liteCalle111 skrev:har letat egenom hela twostrokes sortiment och det finns inget rör som är CE godkänt till CH racing och har inget orginalrör
aa det är AM6, men det står klart och tydligt ENDAST tex beta rr, yamaha dt och sånt skitemilnordman skrev:Men har inte CH racing AM6? Isåfall borde det väl gå att köpa ett Yamaha-rör och modifiera liteCalle111 skrev:har letat egenom hela twostrokes sortiment och det finns inget rör som är CE godkänt till CH racing och har inget orginalrör
På min DT så har jag ett Turbokit från någon Gilera eller nåt, men jag tog en kraftig stång in i kröken och böjde ut det lite så passade det
(min kompis sa förresten att rör från Aprilia Rx med AM6 och Sherco passar på Ch Racing)
tycker det är jävligt dumt att det inte ska vara lagligt med strypt rör.. det går ju ändå i 50km/h och går inte att få tag i orginalrör.. det är ju ingen säkerhetsrisk om den ändå går i 50km/hemilnordman skrev:Just ja, vafan tänkte jag, man kan ju inte åka runt med Aprilia-rör och säga de e original på en Ch racing.. Va dum man kan vaCalle111 skrev:aa det är AM6, men det står klart och tydligt ENDAST tex beta rr, yamaha dt och sånt skit
Sätt plugg i röret så kan du sedan besikta mopeden med det röret och då blir det lagligt.Calle111 skrev:tycker det är jävligt dumt att det inte ska vara lagligt med strypt rör.. det går ju ändå i 50km/h och går inte att få tag i orginalrör.. det är ju ingen säkerhetsrisk om den ändå går i 50km/hemilnordman skrev:Just ja, vafan tänkte jag, man kan ju inte åka runt med Aprilia-rör och säga de e original på en Ch racing.. Va dum man kan vaCalle111 skrev:aa det är AM6, men det står klart och tydligt ENDAST tex beta rr, yamaha dt och sånt skit
Sluta snacka strunt!G4mbl4er skrev:Crossplatta kommer dem högst troligtvis stoppa dig för, ska man vara petig så ska du egentligen ha två backspeglar då den är helfordongodkänd. Om du inte har backspeglar så riskerar du att bli stoppad! :/
Sedan ser jag att du inte har några blinkers, där riskerar du också att bli stoppad. Sen om man ska vara extra petig så måste du tyvärr ha bögläppen kvar.. Ja, det är egentligen vad som behövs.
Plugga det röret du har nu och gör en ombess så ska den vara godkänd, som någon tidigare sa (tror jag)
tack för alla svaren jag lär inte ta bort crossplattan jag kommer fortsätta köra med den med den lille lampan på, kommer sätta på blinkers också naturligtvis och ev om plånboken tillåter det en liten stage6 backspegel på vänster sida vilket för övrigt är lagligt har sett många original moppar som inte ens har fäste för höger backspegelHampu skrev:Sluta snacka strunt!G4mbl4er skrev:Crossplatta kommer dem högst troligtvis stoppa dig för, ska man vara petig så ska du egentligen ha två backspeglar då den är helfordongodkänd. Om du inte har backspeglar så riskerar du att bli stoppad! :/
Sedan ser jag att du inte har några blinkers, där riskerar du också att bli stoppad. Sen om man ska vara extra petig så måste du tyvärr ha bögläppen kvar.. Ja, det är egentligen vad som behövs.
Plugga det röret du har nu och gör en ombess så ska den vara godkänd, som någon tidigare sa (tror jag)
1. Nej, man behöver inte ha två backspeglar. Yamaha Slider har endast EN backspegel original, den vänstra såklart.
2. Poliser bryr sig inte om småsaker som att man kör utan backspeglar.
3. Nej, man behöver inte ha kvar b*gläppen, till och med Järnet60 har sagt att man inte behöver ha kvar den!
4. Ifall man besiktar mopeden för att göra den laglig med pluggat trimrör så heter det INTE ombesiktning (ombesiktning är efter att man blivit stannad för trim, inte när man besiktar mopeden för att man ska göra ändringar lagliga)
Köp en backspegel ifall du tycker det är skönare än utan, annars är det onödigt! Poliser bryr sig inte om sånt småskitCalle111 skrev:tack för alla svaren jag lär inte ta bort crossplattan jag kommer fortsätta köra med den med den lille lampan på, kommer sätta på blinkers också naturligtvis och ev om plånboken tillåter det en liten stage6 backspegel på vänster sida vilket för övrigt är lagligt har sett många original moppar som inte ens har fäste för höger backspegelHampu skrev:Sluta snacka strunt!G4mbl4er skrev:Crossplatta kommer dem högst troligtvis stoppa dig för, ska man vara petig så ska du egentligen ha två backspeglar då den är helfordongodkänd. Om du inte har backspeglar så riskerar du att bli stoppad! :/
Sedan ser jag att du inte har några blinkers, där riskerar du också att bli stoppad. Sen om man ska vara extra petig så måste du tyvärr ha bögläppen kvar.. Ja, det är egentligen vad som behövs.
Plugga det röret du har nu och gör en ombess så ska den vara godkänd, som någon tidigare sa (tror jag)
1. Nej, man behöver inte ha två backspeglar. Yamaha Slider har endast EN backspegel original, den vänstra såklart.
2. Poliser bryr sig inte om småsaker som att man kör utan backspeglar.
3. Nej, man behöver inte ha kvar b*gläppen, till och med Järnet60 har sagt att man inte behöver ha kvar den!
4. Ifall man besiktar mopeden för att göra den laglig med pluggat trimrör så heter det INTE ombesiktning (ombesiktning är efter att man blivit stannad för trim, inte när man besiktar mopeden för att man ska göra ändringar lagliga)
joo då hittar du en sur mc polis så lär du få en 500 för den haha men jag kanske skaffar, tycker dom där stage6 som är de ända snygga sitter så lågt på styret så kanske blir att köra utanHampu skrev:Köp en backspegel ifall du tycker det är skönare än utan, annars är det onödigt! Poliser bryr sig inte om sånt småskitCalle111 skrev:tack för alla svaren jag lär inte ta bort crossplattan jag kommer fortsätta köra med den med den lille lampan på, kommer sätta på blinkers också naturligtvis och ev om plånboken tillåter det en liten stage6 backspegel på vänster sida vilket för övrigt är lagligt har sett många original moppar som inte ens har fäste för höger backspegelHampu skrev:Sluta snacka strunt!
1. Nej, man behöver inte ha två backspeglar. Yamaha Slider har endast EN backspegel original, den vänstra såklart.
2. Poliser bryr sig inte om småsaker som att man kör utan backspeglar.
3. Nej, man behöver inte ha kvar b*gläppen, till och med Järnet60 har sagt att man inte behöver ha kvar den!
4. Ifall man besiktar mopeden för att göra den laglig med pluggat trimrör så heter det INTE ombesiktning (ombesiktning är efter att man blivit stannad för trim, inte när man besiktar mopeden för att man ska göra ändringar lagliga)
japp allt som du ändrar är olagligt på helgodkändfordon.Xaxiz skrev:Är det olagligt med tolva? ^^
Helfordonsgodkänt*Nojjan skrev:japp allt som du ändrar är olagligt på helgodkändfordon.Xaxiz skrev:Är det olagligt med tolva? ^^
stämmer! de påpeka min 12a men acceptera att jag sa det var en pakethållare xD även fast de klart och tydligt visste om den äkta funktionenHampu skrev:Helfordonsgodkänt*Nojjan skrev:japp allt som du ändrar är olagligt på helgodkändfordon.Xaxiz skrev:Är det olagligt med tolva? ^^
Om vi säger såhär, många brukar acceptera tolva som en pakethållare och så länge man inte ha typ utstickandes pegs osv (saker som kan göra skador värre vid en krock) så brukar det vara lugnt! Men poliser vet ju vad man har tolvor till så dom lär ju bli lite misstänksamma när de ser en moped med tolva