Hej
Jag tog pluggen på min Cpi och har gått upp i munstycken men fick bara en liten ökning. Köpte ett 70 cc cylinder kit som jag satt på men ingen förbättring. Den går rent på fullgas men det varvar inte ut. Om den har ett varvtals stop så borde den väll tappa vid varvtals stoppet så det känns? Är det någon som vet om cdi boxen är strypt på denna model?
Mvh Tobbe
Jag var på väg att köpa just den cdi n men tänkte att det är nog bäst att fråga på forumet innan, så man inte slänger pengarna i sjön.
Tack för svaret Nojjan
Jag köpte motoforce trim cdi men mopen gick super dåligt och misstände. Bytte sedan till TNT trim cdi men det är ingen skillnad från orginal cdi n.
Har idag rivit ner alla kåpor för att följa kablarna till cdi n men kan inte hitta någon fartbegränsade gömd någon stans synligt.
Vad kan det finnas som jag har missat? Jag borde väll se en fart begränsade ganska lätt men hittar inget som verkar konstigt.
Läste en tråd om minarelli AM7 power up, och den killen hade samma problem som jag. Kollade på bilderna och han hade samma förgasare som jag.
Det slutade med att han bytte elsystemet till gammalt dt system...
Det var inte den gröna kabeln, den går till tändningslåset . Jag klippte den och provkörde men ingen skillnad, förutom att det inte gick att stänga av motorn.
Så den gröna kabel är för att döda motorn.
Varför skulle du ha en kabel som går till variatorn för när du får varvtals impulserna från pick up sensorn?
Tobbe65 skrev:Varför skulle du ha en kabel som går till variatorn för när du får varvtals impulserna från pick up sensorn?
Elektronisk variatorstrypning eller va de heter
Om du har en kabel som går från variatorblocket, ungefär under kicken, och upp till CDI:n så ska den klippas illa kvickt, den ger lite mer toppfart men inte så mycket att snuten har nåt att klaga på