2-taktsolja i 10L behållare?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

2-taktsolja i 10L behållare?

Inlägg av Filip ericsson »

Tjena

Nu när det är så jäkla najs väder så är jag ute och åker nästan hela dagarna.. Men det kostar så fruktansvärt mycke, jag köpte en 1L super tt flaska på OKQ8 i måndags och den är slut nu hahaha :D jag kör 3% olja i soppan så det går åt väldigt fort. Så jag undrar om det finns 10L eller större behållare som någon har köpt har tittat runt lite men inte hittat över 5l. Och ja jag har googlat runt men finns det någon som har köpt och kan rekommendera nånting? :D
+ jag kör trimmat

Hejsvejs
Rieju rrx
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Finns ett ställe i Timrå utanför Sundsvall som säljer 2 takts olja 20/10 liter lite osäker nu men den kör jag på och det funkar bra

3% i aerox kör jag :)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

Nojjan skrev:Finns ett ställe i Timrå utanför Sundsvall som säljer 2 takts olja 20/10 liter lite osäker nu men den kör jag på och det funkar bra

3% i aerox kör jag :)
Mm har dom nån nätshop? :)
Rieju rrx
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Du kan ju alltid köpa en låda med olja från något företag. Rekommenderar själv 76.

http://www.76olja.nu/produkter/visa/mot ... -cycle-oil Där har du deras 2t olja, kostar dock runt 1400 spänn för 12 liter.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Filip ericsson skrev:
Nojjan skrev:Finns ett ställe i Timrå utanför Sundsvall som säljer 2 takts olja 20/10 liter lite osäker nu men den kör jag på och det funkar bra

3% i aerox kör jag :)
Mm har dom nån nätshop? :)
Har kollat runt lite å pratat med farsan som köper åt mig och dom verkar inte ha :/
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

MrAndersson skrev:Du kan ju alltid köpa en låda med olja från något företag. Rekommenderar själv 76.

http://www.76olja.nu/produkter/visa/mot ... -cycle-oil Där har du deras 2t olja, kostar dock runt 1400 spänn för 12 liter.
Mm 1400 är ju lite saftigt, men tänkte åka ner till en affär här i stan och fråga om dom kan ta hem något :)
Rieju rrx
Skriv svar