Mikuni TM24 Zundapp KS50

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Mikuni TM24 Zundapp KS50

Inlägg av Lorden »

Är det någon som kör med en Mikuni förgasare på en zundapp ks50 med 70 cc ?? Vilken uppsätning med munstycke kör ni med i så fall?? Förgasaren är som rubriken lyder en TM 24 kör just nu med LFM 40 och HM 135. Men är inte helt nöjd.
Mvh Lorden
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

det är ganska svårt att kunna kopiera någons bestyckning. även om man har likadan motor och trim.

vad är det som gör att du inte känner dig nöjd? :)
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

Jo jag vet att det är väldigt svårt att kopiera någon annans bestykning, det finns inte två likadana =)

Jag är lite osäker på mitt LFM om jag är rätt på det eller det är helt fel. när jag skall gasa iväg så blir det klassiska böööööörp, så får jag "joxa" lite med gasen så kommer han till slut, sen på toppen så är det lite av samma effekt, han varvar inte riktigt ut. Svårt att förklara 100 ;-)
Mvh Lorden
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

Lorden skrev:Jo jag vet att det är väldigt svårt att kopiera någon annans bestykning, det finns inte två likadana =)

Jag är lite osäker på mitt LFM om jag är rätt på det eller det är helt fel. när jag skall gasa iväg så blir det klassiska böööööörp, så får jag "joxa" lite med gasen så kommer han till slut, sen på toppen så är det lite av samma effekt, han varvar inte riktigt ut. Svårt att förklara 100 ;-)
om den går bra på tomgång samt inte blöddrar eller hackar på 1/8 gas så ska lågfart vara bra.

om den dör vid hastig gasrörelse så kan de tyda på fel nål eller felinställd nål.

har du kollat hur stiftet ser ut efter en bit fullgaskörande? alltså bara fullgas och inge halvgas. nu pratar vi 1-2km fullgas och inte 100m hit och dit.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

Skall kolla stift i morgon, körde 1 mil i går och idag blev det ca 2 km, men mycket bättre idag. Skall kolla nålen med. 😃 Tack för tipsen. Har testat många olika inställningar med olika resultat. Men det börjar att närma sej nu.
Mvh Lorden
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

LennartTuning skrev:
Lorden skrev:Jo jag vet att det är väldigt svårt att kopiera någon annans bestykning, det finns inte två likadana =)

Jag är lite osäker på mitt LFM om jag är rätt på det eller det är helt fel. när jag skall gasa iväg så blir det klassiska böööööörp, så får jag "joxa" lite med gasen så kommer han till slut, sen på toppen så är det lite av samma effekt, han varvar inte riktigt ut. Svårt att förklara 100 ;-)
om den går bra på tomgång samt inte blöddrar eller hackar på 1/8 gas så ska lågfart vara bra.

om den dör vid hastig gasrörelse så kan de tyda på fel nål eller felinställd nål.

har du kollat hur stiftet ser ut efter en bit fullgaskörande? alltså bara fullgas och inge halvgas. nu pratar vi 1-2km fullgas och inte 100m hit och dit.
Jag kollade stiftet idag och det såg bra ut, skall kolla på nålen i morgon. Jobbar natt därav jag inte kan kolla riktigt denna helg.
Mvh Lorden
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

Nu åker skitet snart på skroten😤 kvittar fan vad jag gör så är det nått hela tiden ... Nu är den sten död igen 😔
Mvh Lorden
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

Nu är det ingen gnista ......gnista kommer inne i tändstiftet eller hur man skall säga..
Mvh Lorden
oljons
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 april 2013, 09:19

Inlägg av oljons »

Bara byta tändstiftet.
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

oljons skrev:Bara byta tändstiftet.
Är nytt stift, har bytt tändspole, kablar och stift. Samma problem. Skall byta brytare nu
Mvh Lorden
Lorden
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 5 juli 2014, 18:10

Inlägg av Lorden »

Nu går den som den skall :D Efter att ha bytt en del el och fått rätt på förgasaren så går den rätt så bra nu. Måste dock ha ett annat avgasrör då det inte riktigt hänger med tycker jag. Körde East Grevie #15 nu i helgen och körde till jobb dagen innan så det blev en 25 mil på den 8)
Mvh Lorden
Skriv svar