Snygg, och bra bil för 10-25k

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

IFoze
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 4 juli 2014, 16:44

Snygg, och bra bil för 10-25k

Inlägg av IFoze »

Tjena,
Då var det dags för min första bil
Jag vill ha en bra bil, som är praktisk och snygg.

Vet att man inte får " värsta snygga bilen"
Men skulle vara kul att åka i en relativt snygg bil.
Vill att det ska vara något som fungerar bra och inte håller på strular då jag inte är så bilkunnig.

Uppskattar alla förslag så börja föreslå!!!
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

SAAB og900, og9-3, ng9-3, 9-5, 9000.
og=old generation ng=new generation. :)
Gummiapan
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 24 augusti 2013, 15:00

Inlägg av Gummiapan »

Jag tycker alla volvo är snygga och dom går bra och är roliga att köra.
940, 740 och 240 är bakhjulsdrivna så dom är roliga att busköra med också.
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

SAAB 9-5 Aero.

Där får du mycket bil för en liten summa.
Bra väghållning (även vintertid..), säkra, mycket delar finns, motorer med fart i (en 250hk motor tackar man inte nej till), billiga att äga, bekväma, drar inte så farligt, nya (i jämförelse med de bakhjuldrivna 240/740/940).

Exempel: http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_9_ ... m?ca=12&w=
http://www.blocket.se/varmland/Saab_95_ ... ?ca=12&w=3
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 april 2013, 19:51
Ort: Skellefteå

Inlägg av Vixhall »

Köp inte SAAB 9000, de andra är väl hyfsade men 9000 är allt annat än bra. Har bara erfarenhet av 900 och 9000 och 900:an är mycket bättre ;)

Själv så skulle jag ha köpt en lite äldre BMW 3-serie (E30), eller varför inte en Ford Sierra, eller kanske till och med en Ford Granada?

Ska det vara Volvo så ska det vara Volvo 360, enda rätta! :D
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

passat, golf, volvo, själv väljer jag bort Saab. fast det är en ensak, saab turbo gillar jag rätt bra, men ucsh va dom kan krångla!
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Köp inte saab... alla jag känner som köpt saabar under 30k har pajat. Min farsas polare köpte 2st och bägge pajade små och stora problem. Sen köpte min bror en och den pajade också. Sen köpte min farsas polare en 850 och den har inte strulat och han har haft den i över 1år nu. Köp en bmw elr volvo
tsesandberg
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 31 oktober 2012, 19:13
Ort: Secret location

Inlägg av tsesandberg »

Mercedes w201, w123, w124 med dieselmotor. Går långt och dom är gamlare än de som är kända for at ha dålit rostskydd. Går at få dom som är fina och gått rätt lite för 25k.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Kan inte alla hålla käften och komma med konkreta förslag istället för denhär jävla torskrunkade diskussionen ni har.

Hur man väljer en bil:

Leta upp en modell som ser tilltalande ut
Läs om specifikationer och om det passar dina behov
Kolla blocket efter en i din prisklass

åk o kolla o se ifall du kan hitta några uppenbara fel som du inte kan leva med, tänk över det, köp, åk hem, kör.

Finns då fan inget som är rätt eller fel när man väljer bil. Personligen skulle jag inte köpt något slött eller med väghållning som tar kurvor som ett slagskepp som de flesta här verkar vilja ha.

Tack o hej
bibapeolola
Användarens profilbild
Rally_Aprilia
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 2 april 2014, 15:44
Ort: Bjursås

Inlägg av Rally_Aprilia »

Volvo 850!
Går bra,billigt och har mycket (power) att ge!
Enda nackdelen är att det är framhjulsdrift :oops:
Har en obessad du kan få för 3500 :wink:
:D
Mopeder:
#Svalan 19k -63 @ 40Km/h Fin Original veteranare.
#Fram-King Clipper -64 @ ?km/h Veteranare under renovering. :)
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Vet att det finns en Ford Mustang för 15-16k i kallmar.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Kan inte folk lista ut själva vad dem vill ha för bilar?

bmw e36 finns i många varianter.

allt ifrån coupé till kombi, från 316 (1,6L rak 4a) till 328 (2.5L rak 6a)

går att snickra ihop allt man vill. från fart till bränsleförbrukning. från sportmodell till familjebil osv. billiga delar till dem från ebay.

gäller typ samma för e34, e39, e46, e30 osv. bara att välja och kolla prisklass.
Användarens profilbild
Vixhall
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 april 2013, 19:51
Ort: Skellefteå

Inlägg av Vixhall »

Han ville ha en snygg och bra bil och då måste jag rekommendera BMW, men jag skulle hålla mig till fyrorna. Visst är sexorna mycket roligare men endast om du har råd att betala bensinen de slukar ;)

Jag rekommenderar INTE Volvo 850, jag håller det för att vara en skitbil. Men det är min åsikt. Finns många Volvo 850 som är gratis lite här och där om man vill pröva på en.

Själv så skulle jag ha köpt en Ford Granada bara för att de är awesome, har redan 5 st. Derämot så är det ju ett lok, och bensin gillar de också.

Mercedes är ju näst efter Volvo riktiga pansarvagnar, har inte så mycket erfarenhet av dem men det verkar ju som folk är nöjd med dem.

Måste dock klaga på tsesandberg, "Går långt och dom är gamlare än de som är kända for at ha dålit rostskydd." Det är ju Compakt och W123 som är kända för att riktigt rosta ;)

Ska man ha en riktigt billig bil som går bra så är det en Ford Sierra 2,0 man ska ha, liten lätt och bakhjulsdriven. Vill man gå snäppet värre så är det Ford Sierra 2,9 de är riktiga räserbilar ;)
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

kör själv mercedes 300DT (om603) pålitlig motor som inte går att döda! går gött på vägen och bra effekt, det bra med dom motorerna är att dom bara går och går, kanske behöver byta blockpackning vid 100k mil. Sen är det inte så svårt att få dom att gå som troll, en 7mm pump och annan turbo och du åker 400 diesel häst!
mickeidiket
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 28 januari 2012, 11:12
Ort: Finspång

Inlägg av mickeidiket »

Finns ju rätt schyssta BMWs på blocket, bara kika runt, men kika så ägaren är från skidåkande nation så att säga. :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Hur många gånger har inte denna diskussionen varit uppe egentligen?

Du bör skaffa dn bil som är billig att äga, billig i drift och som inte har gått allt för långt, bortsett från det så kan du välja den du tycker är finast ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Jag säger bara en sak.. MERCEDES! :D Det finns fan inget som är mer robust än en gammal go mersa, jag hade en Mercedes W123 240D -1977 som isbil förr , och fyfan vad den gick, jag körde på rapsolja blandat med lacknafta och ändå gick den, o efter att ha legat på taket och körd utan olja går den fortfarande, bättre hittar man aldrig

Sen har jag också en Ford Sierra 2.0iS, men det är farsans Cosworth-motor som är i (224hk, 24ventiler, DOHC), och växellådan+bakaxeln håller fortfarande efter mycket burn och sladdande

Sen finns ett gäng här "Ranta Hurri Racing", som har några Mercedesar och Volvo med mercedesmotor, OM605 och OM606 har dom, och fyfan vad mycket sprätt det är i dom, dom har bara lagt i större insprutningselement och större turbo så får dom ca.500hk ur original motor, allt original och ändå håller det över 900 000km ;) http://www.youtube.com/watch?v=jSuEUOE-kQg

Sök på OM606 turbo så ser du vad jag menar, och dom drar inget bränsle heller, snåla som fan, diesel e de förresten, skoj och hållbart 8)
Jansson19
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 10 juli 2014, 19:51

Inlägg av Jansson19 »

Volvo 740/940
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

köpte en 940 LTT för 13300kr den för 5 dagar sedan, lite småfel men det är lätt om man har orken till att fixa,

chippad

0.9bar ladd

Bild
Skriv svar