Korta ner kabelstamen på min scooter ?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hell rider
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 13 augusti 2013, 21:40
Ort: Norrhult
Kontakt:

Korta ner kabelstamen på min scooter ?

Inlägg av hell rider »

Hej
Jag har en scooter som jag hållt på och bygga om i cirkus 1 år nu , motorn är klar , ram osv är också klart , men nu när ja ska sätta ihop den så stör det mig att det är så satans mycket kablar i kabelstamen , så min fråga till er är vilka kablar kan man klippa av samt vilka elektronikdelar behöver man inte ? den ska bara starta på kick så startrelä och sån skit är borta , finns det ingen universal kabelstam med bara en cdi och tändspole typ och köpa ?

mopeden är lite av allt möjligt men från grunden en keeway hurricane .
www.ettansmopeder.se [ Reservdelar & tillbehör till moped ]
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Du behöver CDI/tändspole (vet inte om det är separata eller en gemensam enhet på den moppen) och förslagsvis någon form av dödare så du kan stänga av moppen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
hell rider
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 13 augusti 2013, 21:40
Ort: Norrhult
Kontakt:

Inlägg av hell rider »

mjo så mycket har jag med förstått så det är egentligen bara till att skära upp kabelstamen och spara kablarna som går från cdi boxen , det är en separat cdi och tändspole , och kablen till tändspolen måste väl komma från cdi boxen och kablarna från motorn borde ju gå direkt till cdi ? så det måste ju teoretiskt sett va samma färger på cdi kablarna som det är från dom som går från motorn ? resten borde man ju bara kunna skära bort ?

tack för hjälpen
www.ettansmopeder.se [ Reservdelar & tillbehör till moped ]
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Japp, just så.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
seXsson
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 april 2014, 13:01

Inlägg av seXsson »

hell rider skrev:mjo så mycket har jag med förstått så det är egentligen bara till att skära upp kabelstamen och spara kablarna som går från cdi boxen , det är en separat cdi och tändspole , och kablen till tändspolen måste väl komma från cdi boxen och kablarna från motorn borde ju gå direkt till cdi ? så det måste ju teoretiskt sett va samma färger på cdi kablarna som det är från dom som går från motorn ? resten borde man ju bara kunna skära bort ?

tack för hjälpen
om du inte har löst det så kan jag skicka bild på vad jag gjort. gjorde det för ett tag sedan och den funkar prima
Skriv svar