Medlemskap i TSR Race Team

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Medlemskap i TSR Race Team

Inlägg av Rexxy »

Vi i Race Team deltar i tävlingar som arrangeras runtom i Sverige, så som Dragrace och Topspeed med moped.

Jag vill ju att Teamet ska ha fler medlemmar, och tänker här skriva vad vi kräver av en medlem!

1: Det första, och absolut viktigaste. Du måste vara seriös när det gäller tävlandet. Du ska aktivt delta i tävlingar som arrangeras, du ska ha en seriös moped som du tävlar med. Det duger inte att bli medlem, köra ett race, och sen lägga mopeder på hyllan. Du ska förbli aktiv inom mopedbranschen!

2: Gott uppförande. Som medlem i Teamet, syns du utåt. Du har ögonen på dig ifrån alla medlemmar i forumet! Det gäller både i forumet och i riktiga livet.

3: I Teamet gör vi reklam för Twostrokeriders forum. Så Teamtröjorna SKA bäras under tävlingen!

4: En artikel eller reportage ska skrivas efter varje tävling, vem som gör det kommer vi överens om efter varje tävling.

En fördel med att vara med i Teamet är att man får en riktigt bra rabatt i TS-shoppen till racerhojen!

För att bli godkänd måste du också innan deltaga i en tävling. Du behöver inte komma på någon pallplats eller liknande, det är deltagandet som räknas!
Tror du att du uppfyller kraven, kontakta mig! Antingen PM här på forumet, eller Facebook. Tommy Rexy Sellén

Frågor kan ställas direkt i tråden. :)

Bild
Senast redigerad av Rexxy den 12 juli 2014, 16:25, redigerad totalt 2 gång.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

om man är med, måste man tex åka till stockholm för att köra moppe?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

gilerahjärnan skrev:om man är med, måste man tex åka till stockholm för att köra moppe?
Nej, du får delta i vilket race som helst. Göteborg eller Haparanda, eller vad du behagar!

Det måste även vara seriösa tävlingar med tidtagning och uppmätning. Korvkioskrace duger inte. :wink:
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Rexxy skrev:
gilerahjärnan skrev:om man är med, måste man tex åka till stockholm för att köra moppe?
Nej, du får delta i vilket race som helst. Göteborg eller Haparanda, eller vad du behagar!

Det måste även vara seriösa tävlingar med tidtagning och uppmätning. Korvkioskrace duger inte. :wink:
jo men vem arrangerar rejsen?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

gilerahjärnan skrev:
Rexxy skrev:
gilerahjärnan skrev:om man är med, måste man tex åka till stockholm för att köra moppe?
Nej, du får delta i vilket race som helst. Göteborg eller Haparanda, eller vad du behagar!

Det måste även vara seriösa tävlingar med tidtagning och uppmätning. Korvkioskrace duger inte. :wink:
jo men vem arrangerar rejsen?

Dom seriösa tävlingarna läggs ut här. :)

http://2-takt.se/index.php?option=com_s ... &Itemid=53

Vem som arrangerar är olika, vem som helst får hyra tidtagningsutrustningen och arrangera en tävling.
Och ja, dom är få tyvärr. Och det är nästan inga tävlingar nedåt i landet.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Kul initiativ! Synd att hyper läggs på hyllan till vinter/våren så jag kan ju ej delta :/.
Men jag ställer gärna upp och gör era tsr intervjuer efter era race (om de var fredagaintervju ni menade?)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Sebbe-Tuning skrev:Kul initiativ! Synd att hyper läggs på hyllan till vinter/våren så jag kan ju ej delta :/.
Men jag ställer gärna upp och gör era tsr intervjuer efter era race (om de var fredagaintervju ni menade?)
Inte direkt. Det ska ju bli en artikel av varje race man deltagit på, precis som en tidning. ;) TSR är ju en liten webbmoppetidning så. :)

Medlemmarna ska göra reportaget!
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Rexxy skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Kul initiativ! Synd att hyper läggs på hyllan till vinter/våren så jag kan ju ej delta :/.
Men jag ställer gärna upp och gör era tsr intervjuer efter era race (om de var fredagaintervju ni menade?)
Inte direkt. Det ska ju bli en artikel av varje race man deltagit på, precis som en tidning. ;) TSR är ju en liten webbmoppetidning så. :)

Medlemmarna ska göra reportaget!
Jahaja du menade så ;) Men lycka till, samla ihop TSR bästa typ Hampus, dig, Benhar, Togge, Lennart? Typ någe sånt :)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Sebbe-Tuning skrev:
Rexxy skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Kul initiativ! Synd att hyper läggs på hyllan till vinter/våren så jag kan ju ej delta :/.
Men jag ställer gärna upp och gör era tsr intervjuer efter era race (om de var fredagaintervju ni menade?)
Inte direkt. Det ska ju bli en artikel av varje race man deltagit på, precis som en tidning. ;) TSR är ju en liten webbmoppetidning så. :)

Medlemmarna ska göra reportaget!
Jahaja du menade så ;) Men lycka till, samla ihop TSR bästa typ Hampus, dig, Benhar, Togge, Lennart? Typ någe sånt :)
Benhar ska köra nu på Aros Open, så han blir nog medlem. ;) Togge vet jag inte riktigt om han ska köra, det får vi se!

Hampus är ju redan med. :) (du menade Casal/HHR?)
Lennart är inte intresserad tyvärr.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Rexxy skrev:
Sebbe-Tuning skrev:
Rexxy skrev: Inte direkt. Det ska ju bli en artikel av varje race man deltagit på, precis som en tidning. ;) TSR är ju en liten webbmoppetidning så. :)

Medlemmarna ska göra reportaget!
Jahaja du menade så ;) Men lycka till, samla ihop TSR bästa typ Hampus, dig, Benhar, Togge, Lennart? Typ någe sånt :)
Benhar ska köra nu på Aros Open, så han blir nog medlem. ;) Togge vet jag inte riktigt om han ska köra, det får vi se!

Hampus är ju redan med. :) (du menade Casal/HHR?)
Lennart är inte intresserad tyvärr.
Aa Casal ja :). Togge ska inte köra Aros, han fucka sitt rör så han ska börja bygga ts2 neos istället har jag för mig. Han la 50 kubben på hyllan.

Håll utskick på träffar o så, kommer ett par R/T hojar nu på brodalen så de kanske är intresserade? Prata med Togge, han har koll på dem. :)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Re: Medlemskap i TSR Race Team

Inlägg av Persson97 »

Rexxy skrev: 3: I Teamet gör vi reklam för Twostrokeriders forum. Så Teamtröjorna SKA bäras under tävlingen!
Är det inte bättre att uppmuntra folket att bära riktiga skydd och ett ordentligt ställ under race?
Sett allt för många pågar med mopeder som går i 100+ körandes i t-shirts eller med lite tur en långärmad..


Frågar du mig så vore det bättre om ts gav Rääserteamet en liten rabatt att köpa ett riktigt ställ med tryck på, Tröjan kan man ju ha på sig efter racen :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Re: Medlemskap i TSR Race Team

Inlägg av Rexxy »

Persson97 skrev:
Rexxy skrev: 3: I Teamet gör vi reklam för Twostrokeriders forum. Så Teamtröjorna SKA bäras under tävlingen!
Är det inte bättre att uppmuntra folket att bära riktiga skydd och ett ordentligt ställ under race?
Sett allt för många pågar med mopeder som går i 100+ körandes i t-shirts eller med lite tur en långärmad..


Frågar du mig så vore det bättre om ts gav Rääserteamet en liten rabatt att köpa ett riktigt ställ med tryck på, Tröjan kan man ju ha på sig efter racen :)
Det går faktiskt ha skydden under tröjan. ;) Men självklart ska skydd bäras om man har det!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Klart att det går, men hur många har det? ;)

Just därför tycker jag att det vore bättre att ts sponsrar till ett ställ, då känns det kanske mer naturligt att skydd ska bäras? + att stället i sig ger bra mkt bätte skydd än en tröja och byxor. Eller är jag ute och cyklar? ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Persson97 skrev:Klart att det går, men hur många har det? ;)

Just därför tycker jag att det vore bättre att ts sponsrar till ett ställ, då känns det kanske mer naturligt att skydd ska bäras? + att stället i sig ger bra mkt bätte skydd än en tröja och byxor. Eller är jag ute och cyklar? ;)
Det är du inte, men det är nog en rejält prisskillnad i en tröjja och en massa skydd.. :roll:
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Persson97 skrev:Klart att det går, men hur många har det? ;)

Just därför tycker jag att det vore bättre att ts sponsrar till ett ställ, då känns det kanske mer naturligt att skydd ska bäras? + att stället i sig ger bra mkt bätte skydd än en tröja och byxor. Eller är jag ute och cyklar? ;)
+1 Jag är med dig till 100%.

Man kan ju ha som "regel" att man ska ha på sig bra skydd vid tävlingarna. Det visar ju även att de som är med i teamet håller en viss nivå.
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Eftersom jag inte har någon räser moped så kan jag bara drömma att vara med i race-team. Men jag kan i alla fall komma med förslag: Jag tycker att ryggplatta borde vara et krav för alla medlemmarna i race-team för om du kör av banan och landar rakt ner i en snår eller liknande så kan det finnas stubbar och vips så kan inte inte röra dina ben. ryggplattor kan kosta en del att köpa men det är ett pris man får ta om du vill leva ett normalt liv efter ett misslyckat race (i värsta fall).
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

GurkMarmelad skrev:Eftersom jag inte har någon räser moped så kan jag bara drömma att vara med i race-team. Men jag kan i alla fall komma med förslag: Jag tycker att ryggplatta borde vara et krav för alla medlemmarna i race-team för om du kör av banan och landar rakt ner i en snår eller liknande så kan det finnas stubbar och vips så kan inte inte röra dina ben. ryggplattor kan kosta en del att köpa men det är ett pris man får ta om du vill leva ett normalt liv efter ett misslyckat race (i värsta fall).
Det är upp till var och en och bära skydd om man vill eller inte. Jag kommer inte sätta det som krav, då det inte heller är krav i tävlingen att ha skydd.

Det är också en ekonomisk fråga det där, skulle jag köpa skydd, skulle jag inte ha någon moppe att åka på.. Och vad ska jag då ha skydden till? :roll:
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Rexxy skrev:
GurkMarmelad skrev:Eftersom jag inte har någon räser moped så kan jag bara drömma att vara med i race-team. Men jag kan i alla fall komma med förslag: Jag tycker att ryggplatta borde vara et krav för alla medlemmarna i race-team för om du kör av banan och landar rakt ner i en snår eller liknande så kan det finnas stubbar och vips så kan inte inte röra dina ben. ryggplattor kan kosta en del att köpa men det är ett pris man får ta om du vill leva ett normalt liv efter ett misslyckat race (i värsta fall).
Det är upp till var och en och bära skydd om man vill eller inte. Jag kommer inte sätta det som krav, då det inte heller är krav i tävlingen att ha skydd.

Det är också en ekonomisk fråga det där, skulle jag köpa skydd, skulle jag inte ha någon moppe att åka på.. Och vad ska jag då ha skydden till? :roll:
Såklart att skydd kostar en hel del pengar. Företagen tjänar feta pengar på att sätta superhöga priser på skydd. Egentligen borde prislappen på skydd vara mycket lägre än vad det är i nuläget!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Benhar kommer inte skulle vi åkt så hade vi gjort det som ett team.
Har ju lite race grejer här omkring men inget som är för moppar utan bara bilar och mc.

Street race räknas det?;) eller så får vi fixa egen träff med tidtagning det är typ lättast XP
vem fan e lennart?
Skriv svar