Kommer jag kunna få upp min Derbi??

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

antonbrodin
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 5 juli 2013, 18:21
Ort: göteborg

Kommer jag kunna få upp min Derbi??

Inlägg av antonbrodin »

Jag har beställt detta röret http://www.twostroke.se/product.asp?product=32896 Och undrar om jag kommer kunna få upp min Derbi drd ltd 07?

12/53 dervning , Ska strypa av röret så fort jag får det och har ostrypt cdi
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Du menar få upp den på bakhjulet? Det handlar mest om teknik, du kommer inte precis ha gasres upp till balanspunkten med ett trimrör ändå utan det viktiga är att du övar jättemycket :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
antonbrodin
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 5 juli 2013, 18:21
Ort: göteborg

Inlägg av antonbrodin »

Ossian skrev:Du menar få upp den på bakhjulet? Det handlar mest om teknik, du kommer inte precis ha gasres upp till balanspunkten med ett trimrör ändå utan det viktiga är att du övar jättemycket :D
Men kommer det bli enklare?? För nu har jag ostrypt oringal rör och det är verkligen omöjligt den kan lyfta lite lätt några centimeter men inte mer , och kompisar som är skit bra kan inte heller få upp den
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Inlägg av HaZ »

antonbrodin skrev:
Ossian skrev:Du menar få upp den på bakhjulet? Det handlar mest om teknik, du kommer inte precis ha gasres upp till balanspunkten med ett trimrör ändå utan det viktiga är att du övar jättemycket :D
Men kommer det bli enklare?? För nu har jag ostrypt oringal rör och det är verkligen omöjligt den kan lyfta lite lätt några centimeter men inte mer , och kompisar som är skit bra kan inte heller få upp den
Smäll upp kopplingen och mycket gas så ska du se att de går
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Går ju att få upp en helt org Derbi så urpluggat borde gå lätt! Speciellt med derbis lätta drevning!
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Ha lite "fuck allt" tänk när du kör så smäll upp kopplingen som någon annan sa. Glöm inte att vara beredd med bakbromsen! Den har räddat mig ett par gånger på fiddyn...

Men hade du googlat lite så hade du märkt att var och varannan kommer det folk som dig och frågar exakt samma sak. Finns mängder med frågor och svar kring det.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Skulle rekommendera en lättare drevning, 12/53 är nog lite väl tungt för att stunta med enbart trimrör.

Själv kör jag 14/65 med ostrypt originalrör+tolva där bak, jag får upp den jävligt lätt. Jag ska dock dreva den lite tyngre för att atm varar den ur direkt.
Skriv svar