Sida 1 av 1

WSD Racing's Gilera med AM6 88cc

Postat: 17 juni 2014, 18:00
av Heideken
Här kommer då nystarten med räsern. DT-motorn slutkörd, och jag vill köra ännu fortare, så nu fick det bli AM6!

Här följer lite bilder på vad jag gjort hittills under våren.

Bild

Ny sving, eftersom den gamla vred sig och var rätt tung.

Bild

Bild

Bild

Bild

Och nya motorfästen på G!

Bild

Bild

Bild

Sen blev fästena klara och grejjerna lackades.

Bild

Bild

Även nytt bakdäck.
Nu är det i stort sett bara att vänta på de nya motordelarna sen jobba dygnet runt för att hinna till race den 28e!

Postat: 17 juni 2014, 18:01
av JohanK
Coolt, ska bli kul att se!

Postat: 17 juni 2014, 19:26
av Rally_Aprilia
Tufft, Följer! :D

Postat: 17 juni 2014, 20:54
av Persson97
Älskar ta mig fan denna hojen! Följer givetvis! :)

Postat: 18 juni 2014, 02:20
av SNODDAS15
kul och se ifall du kan ta "höjdarna" nu ;) synd bara att du inte lyckades/vill fortsätta med äldre motor :(

Postat: 21 juni 2014, 21:22
av Heideken
Kul att ni gillar projektet! :)

Tyvärr hinner jag inte få ihop 88cc motorn tills på lördag. Så jag får köra 70cc, bara för att kunna köra. Har inga direkta mål, bara se vad man kan få ut av denna cylinder. Men tills nästa race ska jag ha 88cc motorn igång!

Bild

Postat: 21 juni 2014, 21:32
av david96
Heideken skrev:Kul att ni gillar projektet! :)

Tyvärr hinner jag inte få ihop 88cc motorn tills på lördag. Så jag får köra 70cc, bara för att kunna köra. Har inga direkta mål, bara se vad man kan få ut av denna cylinder. Men tills nästa race ska jag ha 88cc motorn igång!

Bild
ser fin fint ut!

Postat: 22 juni 2014, 11:00
av Thoz3
Vilken 70cc ska du köra på?

Postat: 22 juni 2014, 11:04
av david96
Thoz3 skrev:Vilken 70cc ska du köra på?

är en Hebo replica 70cc om jag inte ser fel? :) följer han på FB ;)

Postat: 22 juni 2014, 13:12
av Persson97
Kanoners dethär! :)

Postat: 22 juni 2014, 19:21
av DEA!!
Vad blire för 88cc? :) ska ju själv i framtiden köra på budget på airsals.

Postat: 22 juni 2014, 20:12
av Speedway
Den är så jäkla frän!

Postat: 22 juni 2014, 20:40
av potog
DEA!! skrev:Vad blire för 88cc? :) ska ju själv i framtiden köra på budget på airsals.
arisal antagligen... vet ingen annan som är 88cc :S

Postat: 23 juni 2014, 11:34
av Heideken
Cylindern hålls hemlig tills den sitter på motorn ;)

Finns det någon här som bor i Sörmlandstrakten och kan hjälpa mig med ett underliggande rör som passar till hebocyllen? Vad jag läst ska den jobba mellan 9-11500 rpm. Jag ar bara ett överliggande malossi att köra med annars. Hör av er i pm så hoppas jag det kan lösa sig!

Postat: 25 juni 2014, 00:24
av Heideken
Bild

Bild

Såhär ser det ut just nu, inte alls den finish som jag vill ha på grejjerna, men nu är det bråttom!

Imorn (idag) ska den starta!

Postat: 26 juni 2014, 18:48
av DEA!!
potog skrev:
DEA!! skrev:Vad blire för 88cc? :) ska ju själv i framtiden köra på budget på airsals.
arisal antagligen... vet ingen annan som är 88cc :S
barikit, har inte top performance en med?

Ser jag dig på lördag i Västerås? :)

Postat: 26 juni 2014, 21:09
av Persson97
Heideken skrev: Såhär ser det ut just nu, inte alls den finish som jag vill ha på grejjerna, men nu är det bråttom!

Imorn (idag) ska den starta!
På god väg, keep it up! :)

Postat: 18 augusti 2014, 22:06
av Heideken
Jag har varit dålig med att uppdatera här...
Snart race igen. Har inte ändrat nåt speciellt med hojjen. Bara monterat en varvräknare.
Bild

Bild


Här kommer bilder från racet i västerås, 11.5 nånting var snabbaste tiden


Bild

Bild

Här komemr några bilder Rexxy tog

Bild

Bild

Bild

samt en bild av en annan fotograf

Bild

Postat: 18 augusti 2014, 22:10
av Heideken
den som vet varför bilderna ej fungerar kan hjälpa mig :)

Postat: 19 augusti 2014, 17:12
av Sebbe-Tuning
Heideken skrev:den som vet varför bilderna ej fungerar kan hjälpa mig :)
Bild

Bild

Varsågod :)

Coolt bygge förresten! Ska du till SM?