Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Skrev ju det, alldeles rostigt där nere och nåt lager ser ut att ha pajat också. Tändstiftet gick av och det va därför det det gick hål i kolven, det ligger garanterat delar av tändstiftet där nere dessutom Hur annars ska man lösa problemet? Kom gärna med tips, är inte kunnig om just vevhus osvgilerahjärnan skrev:varför behöver du klyva den?
Kylarvattnet va där i nån timme kanske, sen vände vi upp o ner på hela hojen så det mesta åkte ut, spruta sen i vanligt vatten och hällde även ur det. Jobbade sen med en värmepistol och en trasa för att torka med. Reste sen bort i två dagar och när jag hade kommit hem så hade allt kärvat fast. Farsan hade vart där och torkat men den andra dagen så kärvade allt ihop som sagt innan så gick det att dra runt hela paketet med kicken. Men nu så e det helt stumt.JohanK skrev:Hur länge har det stått vatten i vevhuset då?, plocka av cylinder och plocka ut alla större delar, blås sen med tryckluft så får du ut allt smått, är inte lagren skadade så är det bara att köra på med ny kolv.
Rasges skrev:Kylarvattnet va där i nån timme kanske, sen vände vi upp o ner på hela hojen så det mesta åkte ut, spruta sen i vanligt vatten och hällde även ur det. Jobbade sen med en värmepistol och en trasa för att torka med. Reste sen bort i två dagar och när jag hade kommit hem så hade allt kärvat fast. Farsan hade vart där och torkat men den andra dagen så kärvade allt ihop som sagt innan så gick det att dra runt hela paketet med kicken. Men nu så e det helt stumt.JohanK skrev:Hur länge har det stått vatten i vevhuset då?, plocka av cylinder och plocka ut alla större delar, blås sen med tryckluft så får du ut allt smått, är inte lagren skadade så är det bara att köra på med ny kolv.
Låter väldigt bra, StockholmRexxy skrev:Vart bort du? Jag kan göra arbetet för tusenlappen. Reservdelar får du också bekosta. Ramlager och ny kolv förmodligen.
Jo vi fuckade upp rejält, allt detta hände innan jag skulle på klassresa så försökte bara göra nåt åt det. Men men shit happensJohanK skrev:Rasges skrev:Kylarvattnet va där i nån timme kanske, sen vände vi upp o ner på hela hojen så det mesta åkte ut, spruta sen i vanligt vatten och hällde även ur det. Jobbade sen med en värmepistol och en trasa för att torka med. Reste sen bort i två dagar och när jag hade kommit hem så hade allt kärvat fast. Farsan hade vart där och torkat men den andra dagen så kärvade allt ihop som sagt innan så gick det att dra runt hela paketet med kicken. Men nu så e det helt stumt.JohanK skrev:Hur länge har det stått vatten i vevhuset då?, plocka av cylinder och plocka ut alla större delar, blås sen med tryckluft så får du ut allt smått, är inte lagren skadade så är det bara att köra på med ny kolv.
Ni skulle nog inte sköljt med vatten, rostolja, bräkleen, bensin, diesel eller liknande men inte vatten.
När du torkade med varmluft fick du rostbeläggning på vev och ramlager direkt, så det är nog tyvärr bara att byta, kör på Rexxys erbjudande, han vet vad han gör och 1000 spänn för det arbetetet är bra prisvärt.