setup Derbi Senda r 02

Posta förslag på guider som ni skulle vilja ha genomförda

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ludwig Sabdberg
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 1 juni 2014, 09:45
Ort: eskilstuna

setup Derbi Senda r 02

Inlägg av Ludwig Sabdberg »

hej!

Jag undrar om den här setupen funkar bra eller om jag behöver byta ut vissa delar och isåfall vilka?

Parmakit 110cc
yasuni r3
drev igm 13/52
malossi luftfilter
dellorto förgasare 28mm
parmakit vevparti 46mm

någon tändning vet inte vad för någon.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

munstycke, reeds, tändstift, lager/packboxar
Ludwig Sabdberg
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 1 juni 2014, 09:45
Ort: eskilstuna

Inlägg av Ludwig Sabdberg »

aah men passar de här delarna eller kommer den inte gå bra
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Ludwig Sabdberg skrev:aah men passar de här delarna eller kommer den inte gå bra
byt ut R3 mor BRK/prorace3/voca bigbore 90cc
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Hoppas du är medveten om att du behöver fräsa ur blocket för att få på cylindern? Det är ingen dålig setup du har, eller jo, ska du bygga hyper?
Om du inte ska det, köp inte 110cc
Mvh. En annan trafikant som inte vill se småbitar ifrån andra moppepojkar utmed gatorna.
Ludwig Sabdberg
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 1 juni 2014, 09:45
Ort: eskilstuna

Inlägg av Ludwig Sabdberg »

jadå det vet jag. det ska bli en midrace.:)
Gummiapan
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 24 augusti 2013, 15:00

Inlägg av Gummiapan »

Ludwig Sabdberg skrev:jadå det vet jag. det ska bli en midrace.:)
Du förstår att med den setupen kommer den gå i 120-130 och då är det inte midrace då är det hyper
Ludwig Sabdberg
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 1 juni 2014, 09:45
Ort: eskilstuna

Inlägg av Ludwig Sabdberg »

okej men jag tar hyper som 140-150 km/h
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Jo fast nu är det ju inte hur du tar det utan hur massan tar det!

110cc är nästan enbart för räzer, inget för gata, så om du ska kö gata så är det inget jag, eller nån annan här rekomenderar.
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

Ny tändning också
Annat rör, de som bygger 110cc bygger oftast eget avstämt rör.
Fräser ur blocket, vilket är skitsvårt om du inte kan hantera en slip/dremel.

Ska du bygga en seriös Hyper moped med 110cc så går all setup för krävande ca 18-20 tusen. Plus packboxar,packningar, lager osv
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

rärox skrev:Jo fast nu är det ju inte hur du tar det utan hur massan tar det!

110cc är nästan enbart för räzer, inget för gata, så om du ska kö gata så är det inget jag, eller nån annan här rekomenderar.
Prata för dig själv vettja ;) Han får inte tävla med så stor borrning. 50-90cc är det som gälleri Sverige. Så en 110 funkar utmärkt för hans ändamål.
Klass mäts inte i kilometer per timme utan i kilowatt "Kw"/Hästkrafter "Hk".

Membran
insug
pvl analog/digital, Italkit selletra, mvt innerrotor (allumanage?). Håll dig ifrån malossi eprom då de va någon användare här på tsr som avrådde mig ifrån den (p.g.a cdi brinner lätt tror jag)
32-35mm förgasare är nog mer lämpligt för din borrning.
c3/c4 lager
R4 röret istället för R3 eller något nämnt av Gilerahjärnan. Tror inte du har kunskaperna för att göra ett avstämt rör.
Glöm inte munstycken 100-180 tror jag kan behövas då de varierar stort ifrån motor till motor, från klimat till klimat m.m.
Tror jag täckt in allt du behöver
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Skriv svar