Sida 1 av 1

setup Derbi Senda r 02

Postat: 10 juni 2014, 16:22
av Ludwig Sabdberg
hej!

Jag undrar om den här setupen funkar bra eller om jag behöver byta ut vissa delar och isåfall vilka?

Parmakit 110cc
yasuni r3
drev igm 13/52
malossi luftfilter
dellorto förgasare 28mm
parmakit vevparti 46mm

någon tändning vet inte vad för någon.

Postat: 10 juni 2014, 16:31
av gilerahjärnan
munstycke, reeds, tändstift, lager/packboxar

Postat: 10 juni 2014, 16:44
av Ludwig Sabdberg
aah men passar de här delarna eller kommer den inte gå bra

Postat: 10 juni 2014, 16:46
av gilerahjärnan
Ludwig Sabdberg skrev:aah men passar de här delarna eller kommer den inte gå bra
byt ut R3 mor BRK/prorace3/voca bigbore 90cc

Postat: 10 juni 2014, 17:04
av Xpressen
Hoppas du är medveten om att du behöver fräsa ur blocket för att få på cylindern? Det är ingen dålig setup du har, eller jo, ska du bygga hyper?
Om du inte ska det, köp inte 110cc
Mvh. En annan trafikant som inte vill se småbitar ifrån andra moppepojkar utmed gatorna.

Postat: 10 juni 2014, 17:34
av Ludwig Sabdberg
jadå det vet jag. det ska bli en midrace.:)

Postat: 10 juni 2014, 18:11
av Gummiapan
Ludwig Sabdberg skrev:jadå det vet jag. det ska bli en midrace.:)
Du förstår att med den setupen kommer den gå i 120-130 och då är det inte midrace då är det hyper

Postat: 10 juni 2014, 18:24
av Ludwig Sabdberg
okej men jag tar hyper som 140-150 km/h

Postat: 10 juni 2014, 18:28
av rärox
Jo fast nu är det ju inte hur du tar det utan hur massan tar det!

110cc är nästan enbart för räzer, inget för gata, så om du ska kö gata så är det inget jag, eller nån annan här rekomenderar.

Postat: 10 juni 2014, 23:17
av Rydholms
Ny tändning också
Annat rör, de som bygger 110cc bygger oftast eget avstämt rör.
Fräser ur blocket, vilket är skitsvårt om du inte kan hantera en slip/dremel.

Ska du bygga en seriös Hyper moped med 110cc så går all setup för krävande ca 18-20 tusen. Plus packboxar,packningar, lager osv

Postat: 11 juni 2014, 00:04
av Sebbe-Tuning
rärox skrev:Jo fast nu är det ju inte hur du tar det utan hur massan tar det!

110cc är nästan enbart för räzer, inget för gata, så om du ska kö gata så är det inget jag, eller nån annan här rekomenderar.
Prata för dig själv vettja ;) Han får inte tävla med så stor borrning. 50-90cc är det som gälleri Sverige. Så en 110 funkar utmärkt för hans ändamål.
Klass mäts inte i kilometer per timme utan i kilowatt "Kw"/Hästkrafter "Hk".

Membran
insug
pvl analog/digital, Italkit selletra, mvt innerrotor (allumanage?). Håll dig ifrån malossi eprom då de va någon användare här på tsr som avrådde mig ifrån den (p.g.a cdi brinner lätt tror jag)
32-35mm förgasare är nog mer lämpligt för din borrning.
c3/c4 lager
R4 röret istället för R3 eller något nämnt av Gilerahjärnan. Tror inte du har kunskaperna för att göra ett avstämt rör.
Glöm inte munstycken 100-180 tror jag kan behövas då de varierar stort ifrån motor till motor, från klimat till klimat m.m.
Tror jag täckt in allt du behöver