Yttligare problem ( ingen drivning i moppen ) slider 09

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

podjohn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 maj 2014, 18:08
Ort: storvik

Yttligare problem ( ingen drivning i moppen ) slider 09

Inlägg av podjohn »

Hej, jag igen om att min moped inte kommer någon vart fast förut vare att den dog utan chok, jag höjde nålen till 6 tacket( högsta ) och den funkar utan chok nu.

Min moped driver inte? Den låter bra, nytt trim. Det låter som att den vill men den må bara göra 5 kmh kanske..
Här är vad jag har nytt och testat osv.
12mm förgasare rengjord.
15% tryckfjäder.
gula koppfjädrar som kom med rör.
zxr rör urpluggat nytt.
kolv cylinder 50 sport stage6 nytt
ny rem 16mm har även provat 15 mm gamla, ingen skillnad.
nya vikter 4.7 som kom med rör, provat 5.8 och 6.5 ingen skillnad.
kopplingen är hel, alla kopplingsblock ser bra ut.
kopplingsklockan är inte bränd eller så, inte varm plågad. Lugn körd.
bytt munstycke från 84 alla vägar till 122, ( 105 i nu ) steg efter steg.
på 100 munss vela den inte riktigt i början så ökade 105 och den låter bra.
Mopeden har också inte plågats. Aldrig på sina 580 mil. Aldrig stigit över 3/4 gas på ett ungefär. Den har bara stuntats med och inte plågats.
Jag löft på bakan så att hjulet rullar fritt så gasa jag, jag lär gasa 2/4 gas för att den ska driva.

Vissa sa att det (Kan) vara vikterna som inte slungas ut ordentligt...
Har även video som kommer komma upp imorgon och visa er hur jag monterar och om jag kanske gör något fel. Vilket jag inte fick negativ feedback på tidigare, men det är något kusligt fel och jag är desperat efter hjälp.. har provat så mycket själv men lyckas inte.

Vad tror du? :roll: :cry:
Senast redigerad av podjohn den 8 juni 2014, 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag utgår från att din motor varvar men du kommer inte någonstans mer än den går i futtiga 5 km. Då får man utgå i från att det har något med drivningen att göra. Kontrollera noggrant om variatorn är rätt sammansatt då du monterade på den. Kommer delarna fel på kan det hända att motorn inte driver. Jag tror att du ska även ta en närmare koll på kopplingen, variatorn. någonstans där måste felet sitta, i annat fall är det själva vevpartiet som har på något sätt pajat som inte driver.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
podjohn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 maj 2014, 18:08
Ort: storvik

Inlägg av podjohn »

runners skrev:Jag utgår från att din motor varvar men du kommer inte någonstans mer än den går i futtiga 5 km. Då får man utgå i från att det har något med drivningen att göra. Kontrollera noggrant om variatorn är rätt sammansatt då du monterade på den. Kommer delarna fel på kan det hända att motorn inte driver. Jag tror att du ska även ta en närmare koll på kopplingen, variatorn. någonstans där måste felet sitta, i annat fall är det själva vevpartiet som har på något sätt pajat som inte driver.
Ja då tänkte du som jag.. Med att det MÅ vara Vari/kopplings fel/placerings fel och inte förgasaren för det låter inte sannolikt.
Tack så mycket för din kommentar, kommer utgå från den!
podjohn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 maj 2014, 18:08
Ort: storvik

Inlägg av podjohn »

bump
någon annan?? :(
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Veckla inte in dig i att fråga för många. Undersök först noggrant det jag skrev och fråga sedan. Annars får du för många teorier att gå efter och till sist kommer du ha något slags ilsken kampsport mot moppen. :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
podjohn
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 maj 2014, 18:08
Ort: storvik

Inlägg av podjohn »

runners skrev:Veckla inte in dig i att fråga för många. Undersök först noggrant det jag skrev och fråga sedan. Annars får du för många teorier att gå efter och till sist kommer du ha något slags ilsken kampsport mot moppen. :?
mjo, men kopplingen skall vara bra, alla 3 block är inte utslitna osv.. Den ser inte ut att vara nå knas med.. variatorn funkade as bra innan jag tog bort den.. så jag vet inte riktigt vad som kan ha hänt.. därför jag blir så chokerad
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Remmen?
Skriv svar