Stunt/yamaha neos

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

yamahaneos1
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 maj 2014, 16:51
Ort: Västervik

Stunt/yamaha neos

Inlägg av yamahaneos1 »

hej jag har en yamaha neos 03 och köpte nyss ett naraku traffic avgasssytem på racing-planet, drog pluggen men den går inte upp på bakhjulet har 4grams vikter på. några tips hur jag ska få upp den ,"vad jag behöver köpa osv" eller vilkla vikter jag ska ha ? den gör ca 50 nu~
"behöver bättre axx"
här är avgasssytemet : http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 4h5zfl_tBk

Tacksam för svar ! :D
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Re: Stunt/yamaha neos

Inlägg av Sammaboss »

yamahaneos1 skrev:hej jag har en yamaha neos 03 och köpte nyss ett naraku traffic avgasssytem på racing-planet, drog pluggen men den går inte upp på bakhjulet har 4grams vikter på. några tips hur jag ska få upp den ,"vad jag behöver köpa osv" eller vilkla vikter jag ska ha ? den gör ca 50 nu~
"behöver bättre axx"
här är avgasssytemet : http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 4h5zfl_tBk

Tacksam för svar ! :D
Kör på gula kopplingsfjädrar, funkar det inte så bygg en 12a :) är röret hög eller lågvarvigt? Det är mycket svårare enligt mig o få upp ett högvarvigt system på Bakan än ett lågvarvigt. Men testa med gula kopplingsfjädrar o bygg en tolva om du vill!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

När du kör bakhjul ska du ha ett lågvarvigt agassystem och själv tycker jag att 4g låter lite väl lätt (gissar på 5,5g original precis som aerox) och sen så är träning det som gör att du kan dra upp den på bakhjulet.
Har en kompis som kör bakhjul med en original aerox så det är inte omöjligt att dra upp din.
yamahaneos1
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 maj 2014, 16:51
Ort: Västervik

Re: Stunt/yamaha neos

Inlägg av yamahaneos1 »

Sammaboss skrev:
yamahaneos1 skrev:hej jag har en yamaha neos 03 och köpte nyss ett naraku traffic avgasssytem på racing-planet, drog pluggen men den går inte upp på bakhjulet har 4grams vikter på. några tips hur jag ska få upp den ,"vad jag behöver köpa osv" eller vilkla vikter jag ska ha ? den gör ca 50 nu~
"behöver bättre axx"
här är avgasssytemet : http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 4h5zfl_tBk

Tacksam för svar ! :D
Kör på gula kopplingsfjädrar, funkar det inte så bygg en 12a :) är röret hög eller lågvarvigt? Det är mycket svårare enligt mig o få upp ett högvarvigt system på Bakan än ett lågvarvigt. Men testa med gula kopplingsfjädrar o bygg en tolva om du vill!
eh aa har beställt Gula kopplingsfjädrar nu, och har 12a ;) tack för svaren uppskattas!
yamahaneos1
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 maj 2014, 16:51
Ort: Västervik

Inlägg av yamahaneos1 »

Hampu skrev:När du kör bakhjul ska du ha ett lågvarvigt agassystem och själv tycker jag att 4g låter lite väl lätt (gissar på 5,5g original precis som aerox) och sen så är träning det som gör att du kan dra upp den på bakhjulet.
Har en kompis som kör bakhjul med en original aerox så det är inte omöjligt att dra upp din.
Okok!, ska se på måndag när jag får kopplingsfjädrarna om inte den går då byter jag vikterna ! tack! :)
Skriv svar