Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Sant! Allting som har lite kraft slits ju ner. Hur mycket det sedan slits beror på hur du kör också precis som du säger!runners skrev:köper man en bil som har 500 hästar under huven och ständigt kör full gas. Räkna med att få problem. Det är samma sak med trimmade mopeder. Själv kör jag trimmat men kör sällan full gas. Ofta inte mer än halv gas. Men i annat fall så kan man räkna med att regelbundet, eller ofta problem.
Är allting korrekt inställd kan man hålla full gas hur länge som helst.MrAndersson skrev:Sant! Allting som har lite kraft slits ju ner. Hur mycket det sedan slits beror på hur du kör också precis som du säger!runners skrev:köper man en bil som har 500 hästar under huven och ständigt kör full gas. Räkna med att få problem. Det är samma sak med trimmade mopeder. Själv kör jag trimmat men kör sällan full gas. Ofta inte mer än halv gas. Men i annat fall så kan man räkna med att regelbundet, eller ofta problem.
Sanning med modifikation, allting slits ju! En motor som går på 3000 rpm slits mindre än en som går på 20 000 rpm, dock så bidrar ju inställningen till hur mycket det sliter också!Rexxy skrev:
Är allting korrekt inställd kan man hålla full gas hur länge som helst.
Precis, tills något ger upp p.g.a slitage!MrAndersson skrev:Sanning med modifikation, allting slits ju! En motor som går på 3000 rpm slits mindre än en som går på 20 000 rpm, dock så bidrar ju inställningen till hur mycket det sliter också!Rexxy skrev:
Är allting korrekt inställd kan man hålla full gas hur länge som helst.