Väcka liv i Iphone 4?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Väcka liv i Iphone 4?

Inlägg av Shark Monster »

Tjena!

Har en iphone 4 som idag bestämde sig för att bara dö, kollade klockan på den och tog upp den 20 min senare är den helt stendöd, har haft den på laddning i typ 2-3 timmar, försökt koppla upp den till datorn osv. Helt stendöd
Har inte tappat den på länge, inga sprickor i skärmen eller liknande, den bara dog :/
Någon som har tips på vad man kan försöka för att väcka liv i den? garantin går ut i augusti men självklart är det ju röd dag imorgon och telia är stängt :( Fanns ju självklart inte någon gammal telefon i huset jag kunde ha så länge heller :x
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
Heiska
Elmoped
Inlägg: 136
Blev medlem: 20 november 2011, 10:24

Inlägg av Heiska »

Testa byt batteri , dom brukar gå när det blir gammalt.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Lämna in den! Upptäcker dom ett fel som du inte har gjort, kommer du får den reparerad, eller i bästa fall en ny!
Byter du batteriet själv, kommer dom se att du varit där och pillat.

Jag lämnade inte min Iphone 5 efter 1½ år då den dog, och låsknappen var ur funktion. 1 vecka senare fick jag en sprillans ny. ;)
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

Så du är absolut säker på att du inte har tappat den nått ?, Kommer äpplet upp när du stoppar in laddaren ? testa å håll in låsknappen + hemknapp i typ 10 s startar inte den då då är det bara å lämna in den. jag kan lite om telefoner eftersom jag har jobb på telefon firman Ifon
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Den är helt stendöd, reagerar inte på laddning, ingenting. Tappade den senaste för 4-5 dagar sen, men den har inte varit vajsing på något sätt efteråt.
Nä jag hade inte tänkt öppna den själv, eftersom garantin inte gäller då, men jag har ingen annan telefon och kan ju inte gå till telia förens på fredag så det skadade ju inte att kolla :)

Men tack för svar!
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Skriv svar