Lite slider "setup" frågor.

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lindplum
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 maj 2014, 14:38

Lite slider "setup" frågor.

Inlägg av lindplum »

Hej jag har en slider 08

med dragen v-ring 4grams vikter.

har precis börjat stunta med den och skulle vilja ha lite hjälp med att få bättre acc i den, beställde ett par blåa malossi kopplingsfjädrar men den kändes segare med dom ska man köpa mjukare eller bara köra original?

sen ska jag plugga röret i helgen och undrar räker det att bara kapa blindröret eller finns det nån plugg i själva röret?
kommer dom blåa kopplingsfjädrarna funkar bättre efter man pluggat ur röret?

är det nån mening att köpa ny tryckfjäder när man kör "original"?

har inte mycket pengar att lägga ut och den får inte köpa trimrör, större cylinder osv.

tacksam för hjälp!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Re: Lite slider "setup" frågor.

Inlägg av Hampu »

lindplum skrev:Hej jag har en slider 08

med dragen v-ring 4grams vikter.

har precis börjat stunta med den och skulle vilja ha lite hjälp med att få bättre acc i den, beställde ett par blåa malossi kopplingsfjädrar men den kändes segare med dom ska man köpa mjukare eller bara köra original?

sen ska jag plugga röret i helgen och undrar räker det att bara kapa blindröret eller finns det nån plugg i själva röret?
kommer dom blåa kopplingsfjädrarna funkar bättre efter man pluggat ur röret?

är det nån mening att köpa ny tryckfjäder när man kör "original"?

har inte mycket pengar att lägga ut och den får inte köpa trimrör, större cylinder osv.

tacksam för hjälp!
Köp inte starkare tryckfjäder, onödigt som satan. Tycker du borde ha typ 4,5 vikter urpluggat och bara lite hårdare kopplingsfjädrar än original ifall du ska byta fjädrar :)
Det är bara blindröret på slider, ingen annan plugg.

Själv har jag zx-r blandat 4,3 och 5,5g vikter.
Skriv svar