Hur tonar jag framlyktan?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Hur tonar jag framlyktan?

Inlägg av Rainn »

Tjena, ska tona framlyktan med toningsspray! Kan jag spruta på utsidan eller måste de va insidan?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Utsidan går bra :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Om du tänker köra på allmän väg föreslår jag att du inte tonar alls. Strålkastaren är till för att man ska synas tydligare för andra trafikanter, och har man någon form av självbevarelsedrift är det högst olämpligt att göra ändringar så man syns sämre...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

utsidan :D
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

G-son skrev:Om du tänker köra på allmän väg föreslår jag att du inte tonar alls. Strålkastaren är till för att man ska synas tydligare för andra trafikanter, och har man någon form av självbevarelsedrift är det högst olämpligt att göra ändringar så man syns sämre...
+1
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

DerbiKoffe skrev:
G-son skrev:Om du tänker köra på allmän väg föreslår jag att du inte tonar alls. Strålkastaren är till för att man ska synas tydligare för andra trafikanter, och har man någon form av självbevarelsedrift är det högst olämpligt att göra ändringar så man syns sämre...
+1
om man tonar lite så blir det inte så stor skillnad och så kan man sätta in en starkare lampa
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

G-son skrev:Om du tänker köra på allmän väg föreslår jag att du inte tonar alls. Strålkastaren är till för att man ska synas tydligare för andra trafikanter, och har man någon form av självbevarelsedrift är det högst olämpligt att göra ändringar så man syns sämre...
amen absolut låter skitbra! trimma moppen upp i 100+ utan saker som tillräckliga bromsar men att tona framlampan e inte ok. ta mig i arslet att det spelar roll fan tona på! :oops: Om man har någon självbevarelsedrift trimmar man väl inte från första början. dessutom syns lampan genom toning
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

BetandeMax skrev:
G-son skrev:Om du tänker köra på allmän väg föreslår jag att du inte tonar alls. Strålkastaren är till för att man ska synas tydligare för andra trafikanter, och har man någon form av självbevarelsedrift är det högst olämpligt att göra ändringar så man syns sämre...
amen absolut låter skitbra! trimma moppen upp i 100+ utan saker som tillräckliga bromsar men att tona framlampan e inte ok. ta mig i arslet att det spelar roll fan tona på! :oops: Om man har någon självbevarelsedrift trimmar man väl inte från första början. dessutom syns lampan genom toning
Dock så har g-son rätt.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

BetandeMax skrev: amen absolut låter skitbra! trimma moppen upp i 100+ utan saker som tillräckliga bromsar men att tona framlampan e inte ok. ta mig i arslet att det spelar roll fan tona på! :oops: Om man har någon självbevarelsedrift trimmar man väl inte från första början. dessutom syns lampan genom toning
Skärp dig. Även om lampan kanske syns igenom så syns den bra mkt mindre. Om moppen nu redan är osäker så behöver man dessutom inte förvärra.
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Persson97 skrev:
BetandeMax skrev: amen absolut låter skitbra! trimma moppen upp i 100+ utan saker som tillräckliga bromsar men att tona framlampan e inte ok. ta mig i arslet att det spelar roll fan tona på! :oops: Om man har någon självbevarelsedrift att trimmar man väl inte från första början. dessutom syns lampan genom toning
Skärp dig. Även om lampan kanske syns igenom så syns den bra mkt mindre. Om moppen nu redan är osäker så behöver man dessutom inte förvärra.
Fast om moppen går i runt hundra och bromsar och ram inte håller kan det inte vara största problemet att ha en tonad lampa. Dessutom om han vill ha tonad lampa så får han väl ha det, jag tror han är medveten om att det är olaglig och dessutom av en anledning. Om han då gör ett inlägg här vill han väll veta, han har sina föräldrar till sånt inte er.
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

persson97 for president
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

derbiogge skrev:persson97 gå och lägg dig för fan
+2
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

derbiogge skrev:persson97 gå och lägg dig för fan
Du kommer bli avstängd snart känner jag..
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

BetandeMax skrev: Fast om moppen går i runt hundra och bromsar och ram inte håller kan det inte vara största problemet att ha en tonad lampa. Dessutom om han vill ha tonad lampa så får han väl ha det, jag tror han är medveten om att det är olaglig och dessutom av en anledning. Om han då gör ett inlägg här vill han väll veta, han har sina föräldrar till sånt inte er.
Då är jag väldigt intresserad av att veta vilken moppe du har som bromsarna är kassa på och din ram sönder för att du kört i 100 km/h. Bara lägg ner, ett gott råd är bra mkt bättre att få än någon som försöker mata i honom att hans ram kommer gå sönder.


Gå och lägg dig själv Derbiogge, redan Varnad och ändå fortsätter du leka tuff och fjanta runt. Pajas. Detsamma för dig BetandeMax, har ett öga på dig med, det är inte första gången ni 2 håller på..

Edit: Eftersom tråden har spårat rejält så låser jag här, vill ni utrycka er åsikt eller tjata så är ni välkomna att skicka ett Pm.
Låst