Yasuni pluggar?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Yasuni pluggar?

Inlägg av Juppe »

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12236

Ska ta bort pluggarna nu på röret, men vart sitter pluggen till slutdämpen som dom kallar det? Snabba svar tack!!
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

skruva lös ljuddämparen så sitter den där.
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

Ah, får väl försöka att förklara lite bättre!

Jag har som sagt en Gilera stalker med 70cc, 21 mm stage6 rör och lite små grejer!

Nu var det så att jag införskaffade mig ett Yasuni Rör för att mitt Stage6 rör skrek så in i helvete och massa personer sa att det skulle gå bättre med ett Yasuni rör? Men nu går den så in i helvete konstigt för att den får ingen effekt, känns det som!

Sen så såg jag på sidan att det finns 2 PLUGGAR och en satt i mynningen, och den är borta nu! Sen så ska det ju vara en plugg i ljuddämparen? och den finns tydligen inte? Har kollat på guider och den finns helt enkelt inte där!

Någon som vet om dom brukar glömma sätta dig pluggen i dämpen eller om jag har helt enkelt kollat fel?!

Uppskattar svar!!!!


PS: Om man kollar på denna guide:

http://scooterdoctors.egetforum.se/guid ... r-t66.html

Så finns det inte någon sådan plugg i mitt rör :(
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

bump?????
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

Får väl försöka igen med bumpandet...
Jack Bauer
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 april 2014, 22:18

Inlägg av Jack Bauer »

Jag har samma Yasuni rör som dig med 70cc, dock på aerox.
Jag hade 2 pluggar i det, precis som det står i guiden.
Det verkar skitkonstigt att det inte sitter en plugg där. Men eftersom det inte sitter någon plugg där så borde du ju få effekt i alla fall.
Köpte du det begagnat?, det kanske var defekt eller något sådant, alltså någon som blåste dig och sålde ett defekt rör.
Om du köpte det från twostroke så är det nog defekt, ett så kallat måndagsexemplar. Har du testat att justera förgasaren,göra rent den, eventuellt byta munstycke?

Kontakta twostrokes support och be om ett nytt rör om du har gjort allt.
Edit:Testa dra på de gammal röret o kolla om det går som förut så att du ser att de är fel på röret och inget annat.
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

problemet var att det var alldeles för lätt vikter i, slängde i 4.5 vikter och nu går den som ett skott!

Vettetusan varför jag inte fick med en plugg i dämpen men skitsamma, ett problem mindre :D
Jack Bauer
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 april 2014, 22:18

Inlägg av Jack Bauer »

Juppe skrev:problemet var att det var alldeles för lätt vikter i, slängde i 4.5 vikter och nu går den som ett skott!

Vettetusan varför jag inte fick med en plugg i dämpen men skitsamma, ett problem mindre :D
Härligt att höra att det löste sig,
OT:Vad toppar den?
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

90+, Måste bara fixa lite med förgasaren så kommer den gå lite fortare :D

Kan bara köra 3/4 gas för annars kväver den sig med bensin/luft och börjar böaaa...
Jack Bauer
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 april 2014, 22:18

Inlägg av Jack Bauer »

Nice , Roxen min går också 90+.
Vi får raca på frihamnen om du ska dit :D Fast bara om du inte hinner ställa om förgasaren, gör du de har jag inom ingen stor chans.
Senast redigerad av Jack Bauer den 14 maj 2014, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

Bara att knacka mig på axeln om du ser mig! Kanske tar slidern om jag känner för att stunta :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

1. Va väldigt passiv med bumpandet.

2. Offtopic kan ni ta i PM!
Årets Styrelsemedlem 2013
Juppe
Extra Varnad
Inlägg: 145
Blev medlem: 26 oktober 2013, 14:42

Inlägg av Juppe »

Jo men jag bumpade precis när den försvann från listan på höger sida! Då tycker jag ändå att det är okej att bumpa, för annars får man fan inget svar
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Juppe skrev:Jo men jag bumpade precis när den försvann från listan på höger sida! Då tycker jag ändå att det är okej att bumpa, för annars får man fan inget svar
Det finns inget "jag tycker", följ reglerna helt enkelt, så jävla svårt är det inte.
Skriv svar