Förbättra sökfunktionen förf*n

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Förbättra sökfunktionen förf*n

Inlägg av G4mbl4er »

Hej!
Jo nu är det så att jag är så jävla trött på sökfunktionen. Den suger kort sagt. Det jag vill att ni förbättrar är att man ska kunna ha en sökfunktion för all innehåll i hela hemsidan. En sökfunktion för forumdelen samt en sökfunktion för hela hemsidan på twostroke.
Om man t.ex söker på "munstycke" ska alla trådar och skit komma fram, den senaste tråden högst upp!! Jag tror att ni fattar...
Karamba
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Förstår inte vad du menar men tycker iallafall att man borde kunna söka efter delar på twostroke.se :roll:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Vad är problemet? Söker du med forumets sökfunktion får du upp alla trådar som har med det du söker på att göra. Vill du söka på artiklar gör du det i artikelarkivet.

Tror faktiskt inte det kan bli mycket bättre än det är.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Vet att folk klagat förut, sen är väll det som många inte förstår att ni är något för lata helt enkelt.. När ni väl sökt så får man ju leta lite efter svaret man söker.

Dock brukar jag själv söka på google. ¨Twostrokerider.se Munstyckes-tråden¨ etc så brukar rätt tråd ploppa upp rätt fort.
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 324
Blev medlem: 23 mars 2014, 10:19

Inlägg av Westman15 »

bensinskalle skrev:Vad är problemet? Söker du med forumets sökfunktion får du upp alla trådar som har med det du söker på att göra. Vill du söka på artiklar gör du det i artikelarkivet.

Tror faktiskt inte det kan bli mycket bättre än det är.
En app;) som 100 andra redan sagt
Relativt kunnig, men ingen expert.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Persson97 skrev:Vet att folk klagat förut, sen är väll det som många inte förstår att ni är något för lata helt enkelt.. När ni väl sökt så får man ju leta lite efter svaret man söker.

Dock brukar jag själv söka på google. ¨Twostrokerider.se Munstyckes-tråden¨ etc så brukar rätt tråd ploppa upp rätt fort.
Men, om nu till och med en från crewet är för "lat" för att använda sökfunktionen på sidan o istället använder google så kanske man ska anpassa sökfunktion till oss lata tonåringar lite mera? :wink:
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Jag nyttjar sökfunktionen ofta, och jag upplever inte att jag saknar något. Den fungerar som det ska.
G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Inlägg av G4mbl4er »

En app hade ju varit mer än suveränt.. Men som sagt bör det finnas en och samma sökruta som söker igenom hela databasen. Har kanske även missuppfattat sökfunktionen också, då jag är relativt ny. Men en klar förbättring bör komma... Sen så bör man kunna söka på material i twostroke.se och det tycker jag är kasst att man inte kan!
Karamba
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Söker du i forumet så kommer dom trådarna upp angående din sökning.
sen söker du bland artiklarna och samma sak gäller där. Vad är problemet?
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar