Felix Axén & Max Gundekvist staaaant

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Felix Axén & Max Gundekvist staaaant

Inlägg av benqipowaa »

Tjäna. Jag och min polare stuntar lite. Vi har precis satt på våra 12or så vi håller på och lär oss lite combos osv.

https://www.youtube.com/watch?v=6jJMTM6 ... e=youtu.be

Filmad och redigerad av min gode vän Tommi Leppänen :)
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Ser ju bra ut! :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

Ossian skrev:Ser ju bra ut! :D
Tackar tackar :DD
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Kul med en till video men istället, kan ni inte korta ner dem lite?
Tänker just för att ni gör lite samma saker hela tiden så blir de sista 3 minuterna inte lika roliga att titta på!
Men vafan..man lär ju sig mer och mer hela tiden :)
Kul att se iallafall, bra kört! Go balans också :)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

Sebbe-Tuning skrev:Kul med en till video men istället, kan ni inte korta ner dem lite?
Tänker just för att ni gör lite samma saker hela tiden så blir de sista 3 minuterna inte lika roliga att titta på!
Men vafan..man lär ju sig mer och mer hela tiden :)
Kul att se iallafall, bra kört! Go balans också :)
Tack så mycket! Jo det har du rätt i, ska tänka på det nästa gång, tack för tips :D

Förresten. Kan jag få några tips på vilka tricks jag borde lära mig? Just nu håller jag på att lära mig one-hand medans jag gör ringar, går ganska bra förutom att jag ramlade förut.. Men det är bara upp och köra igen :D

Men kanske att göra en ståendes stegring och sen hoppa av i farten och sedan hoppa upp med ena foten över styret?
Stunta med moped hihi
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

benqipowaa skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Kul med en till video men istället, kan ni inte korta ner dem lite?
Tänker just för att ni gör lite samma saker hela tiden så blir de sista 3 minuterna inte lika roliga att titta på!
Men vafan..man lär ju sig mer och mer hela tiden :)
Kul att se iallafall, bra kört! Go balans också :)
Tack så mycket! Jo det har du rätt i, ska tänka på det nästa gång, tack för tips :D

Förresten. Kan jag få några tips på vilka tricks jag borde lära mig? Just nu håller jag på att lära mig one-hand medans jag gör ringar, går ganska bra förutom att jag ramlade förut.. Men det är bara upp och köra igen :D

Men kanske att göra en ståendes stegring och sen hoppa av i farten och sedan hoppa upp med ena foten över styret?
Ja, dom är rätt så fina :)
Kolla runt lite på olika stuntare, snöa inte in dig på svenska scooterstuntare utan ta och kolla på Jorian Panormeff och dom killarna. Visserligen kör de mc och kan sätta sig på tanken och göra trix men principen är den samma.
Men kolla på dessa (svenska stuntare på scooter och mx/sm)

*Andreas Gustafsson, körde typhoon och gick över till aerox sen. <- nu kör han yamaha r6 tror jag.

*Elliot Gröndahl, körde slider och beta rr, gick sedan över till ktm duke (690 tror jag)

*GBGX3M, i unga år när de körde ch racing, neos och beta rr osv.

*Crippa Marklund, körde stalker och gick sen vidare till slider <- Team Gargelgnorf

*Marcus Edlund, körde beta, NTS <- (deras stunt team)

*VictorH, Körde någon skit scooter först men gick över till en DT50.

Studera vad dom gör så är du på god väg :)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
benqipowaa
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 april 2014, 22:09
Ort: Göteborg

Inlägg av benqipowaa »

Det har du helt rätt i, tack för tipsen jag ska kolla på dom du rekommenderade så jag får lite idéer! :D
Stunta med moped hihi
Skriv svar