Historikfantaster på TSR?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Historikfantaster på TSR?

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Hej!
Har vi några historikfantaster på tsr?
Eller bara några som är jävligt hajp på det dära med krigsföring under 1955 -> 1975(ish)

Jag pratar iallafall om vietnamkriget...

Jag skall skriva ett fördjupningsarbete i historia, ett väldigt stort arbete på kanske 8-9 sidor.
Jag börjar idag och det skall vara klart på söndag 23:59 (framförhållning ftw!)

Men är det någon som kan hjälpa mig med själva förloppet att kunna knyta ihop det bra samt en viktig grej!
Jag skall ha en frågeställning, ah som är syftet med arbetet.
Jag hade tänkt att skriva om Tokinbukt-incidenten, om det hände eller inte.
Finns olika som säger olika så först ska jag presentera båda sidor och det behöver jag ha hjälp med.
Sen kommen en diskussionsfråga där jag själv tar ställning till vad jag tror enligt den info som presenterats.

Jag är ledsen ifall detta kanske skulle gått under tråden "läx hjälp" men tänkte att detta inte riktigt är en läxa eller plugg till prov.

Skriv här i tråden ifall de är någon som vill offra en timme för mig <3
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

Har du gjort något själv, eller ska man skriva hela uppsatsen till dig?
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

bonnaracing skrev:Har du gjort något själv, eller ska man skriva hela uppsatsen till dig?
Hahaha självklart ska ni ej det! Men jag blev fett förvirrad med alla deras jävla nguyen nord vietnamesiska kommunister osv som jag trodde det stod nord korea på osv, men jag löste det tror jag :P.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Skriv svar