Ev. uppdatering av TSR

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Ev. uppdatering av TSR

Inlägg av TheGrimReaper »

Hej!

Nu är det så att sidan kanske ska uppdateras! :)


TS-Daniel
Vore intressant med en ny lista på saker som önskas ändras/läggas till, så får vi kolla vad som kan göras.
Även synpunkter på saker som ni gillar och vill ska vara kvar är av intresse...
Så kom med så mycket synpunkter som möjligt! :D

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

En direkt vidarebefordran till mitt projekt varje gång man går in på tsr :3

Skämt osidå!
Själv tycker jag att hela tsr är väldigt enkelt faktiskt och behöver inte mycket.
Kanske en förändring där man kan gå in på någons profil och klicka sig vidare till inlägg de kommenterat eller deras startade, projekt etc.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Vet att det varit prat om det tidigare, men en mobilapp vore suveränt :wink:
jukkasjärvi
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 mars 2014, 19:12

Inlägg av jukkasjärvi »

Som Sebbe tuning nämnde och en gilla knapp vid kommentarer skulle inte vara helt fel.
Senast redigerad av jukkasjärvi den 28 april 2014, 19:37, redigerad totalt 1 gånger.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

vBulletin
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Enklare sök funktion och större så folk ser den då jag antar att folk har svårt att hitta den då folk verkar aldrig söka efter trådar.
en till flik där uppe med nyaste inläggen, så man kan se mer än 10 trådar.
även en funktion där man kan hitta där någon citerat mig så det blir lättare att hitta till trådarna, den funktionen finns att se på sweclockers.
uppdatera företagsguiden då många hemsidor inte funkar.
lägga meddelanden i mappar så man slipper alla Re: meddelanden man blir ju fan vilsen.

eller som ekman säger vBulletin som det var snack om för typ 2 år sedan
Quattro lyfe
Gasres97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 184
Blev medlem: 17 november 2013, 21:09
Ort: Partille

Inlägg av Gasres97 »

Som åvanstående sa, en mobilapp hade varit gött. Även något enklare sätt att lägga upp bilder på
anton_honda
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 november 2013, 18:10

Inlägg av anton_honda »

Lättare att lägga in bilder från en mobil/surfplatta
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

*mobilapp.
*gilla-knapp.
*något ställe man kan se i vilka trådar man har blivit citerad.
*kolla de inlägg som du tidigare skrivit på ett enkelt sätt.
*större flik med nya ämnen.

gilla-knappen är nog det jag saknar mest
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

HATAR att det inte finns en funktion för att se skapade trådar rakt från profilen, och att man inte kan se sina citerade inlägg. Eller en lista med trådar man svarat i. Väldigt svårt att hitta trådar man svarat i pga detta.

Sedan är det ingen vits att göra mobilapp, för 100% säkert det kommer struntas i WP som vanligt och då blir det bara bojkott härifårn som precis allt annat som inte prioriterar WP och säger iOS och Android räcker gott (faktum är att WP är MYCKET större än iOS här i landet och påväg att växa om det ungefär allstans utom i u-landet EU)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Kommer ihåg den gamla goda tiden när man kunde se de senaste 15 inläggen, tyckte man fick mer kul läsning då, så gärna att man kan se lite fler inlägg!

Mobilapp skulle vara riktigt nice också

Sen kommer ja inte på någe mer men alla andras förslag är bra :)

EDIT: Najs att ni fixade det! :D
Senast redigerad av MisterDT50R den 29 april 2014, 10:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

TheFlyingFin skrev:HATAR att det inte finns en funktion för att se skapade trådar rakt från profilen, och att man inte kan se sina citerade inlägg. Eller en lista med trådar man svarat i. Väldigt svårt att hitta trådar man svarat i pga detta.

Sedan är det ingen vits att göra mobilapp, för 100% säkert det kommer struntas i WP som vanligt och då blir det bara bojkott härifårn som precis allt annat som inte prioriterar WP och säger iOS och Android räcker gott (faktum är att WP är MYCKET större än iOS här i landet och påväg att växa om det ungefär allstans utom i u-landet EU)
behövs ju ingen app gör som sweclockers och ha en separat mobil sida
Quattro lyfe
someone
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 12 oktober 2008, 21:26
Ort: Horred

Inlägg av someone »

Som flera ovanstående skriver så hade en mobilapp vart önskvärt!
(Moped/MC)
Puch Montana ~-88 kanske? 45 efter mätare
Yamaha DT-r -93. 60 efter mätare
Derbi Senda SM X-treme -05. 115 efter bil
Suzuki XL 125cc ~-95 kanske? ca 85-90
Yamaha RD 2-cyl 125cc ~-85. 130 efter mätare
Rieju Drac -04 Topphastighet: 119 efter GPS. (Hyper motor på G.)
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 maj 2012, 23:38

Inlägg av FantaaZtique »

*Bättre sökfunktion
*Rensa gamla guider, finns flera guider där det finns 2-3 olika men med praktiskt taget samma innehåll.
*Förbättra köp&sälj
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

• mobilsite eller mobilapp
• ändra designen lite, fräscha upp sidan och gör den mindre tråkig
• förenkla sök funktionen och gör den större och centralare
• gilla knapp för inlägg/svar
• en notis ruta som på facebook typ. Alltså att man ser tydligare om någon citerat eller svarat på ens inlägg, samt om någon har uppdaterar sin tråd som man följer. (Jobbigt att bara få på mail)
• och snälla gör det enklare att lägga upp bilder...
• nån slags rättstavningsgrej som på word (jobbigt att läs texter där personen har skrivsvårigheter)

Vet att det vissa förmodligen är skitsvårt om ens möjligt att fixa men de skulle ju va Nice!
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Inlägg av guddingalex »

- mobilapp
- lättare sökfunktion
- allmän förnying med ny design hade varit nice.
- uppdatera företagsguiden med alla nya och rensa gamla
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Mobil app skulle va riktigt najs som många skrev!
Designen är bra som den är men lite ändring hade vart något!
Sen förenkla sökfunktionen så det blir lättare att hitta

Något som jag vill tillägga i chatten är väl att få liksom notis eller att det står att någon har skickat ett meddelande som det gör på facebook när man har en annan flik uppe!
Eller så man kan få ljud om man har en annan flik uppe som på facebook, men då ska man även kunna till ex bocka av ljud om man inte vill höra utan enbart stå att något har skickat meddelande.

En annan sak som jag skulle vilja ha för dem som har projekt är att till ex under ''inställningar'' till höger skulle jag vilja ha där det till ex står ''Projekt'' så man snabbt kan gå till sina projekt när man fått en kommentar
Och får man kommentar ska den lysa röd som när man får PM om ni förstår :)
Senast redigerad av Arkstar den 28 april 2014, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tycker helt ärligt att sidan duger gott och väl som den är.. Det jag skulle vilja förbättra just nu är hårdare straff, det står i reglerna t.o.m. att man tilldelas en varning om man felpostar 3 grr med täta intervaller, blir man det? Nej.

Ta bort gamla trådar och städa upp, lås och var hårdare med reglerna så tycker jag att det är perfekt..


Och en gillaknapp ser jag som en värdelös idé, varför? För att folk faktiskt tror att det är coolt med likes, därav tror jag att många inte klarar av att ha en gillaknapp. Man kommenterar för att få likes istället för att hjälpa till.
Tänkte exakt samma sak! Låter som en skit ide räcker att folk fiskar efter kommentarer ska alla då fiska efter gillningar? :) /TGR
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 18 april 2014, 23:45

Inlägg av Rasges »

Persson97 skrev:Tycker helt ärligt att sidan duger gott och väl som den är.. Det jag skulle vilja förbättra just nu är hårdare straff, det står i reglerna t.o.m. att man tilldelas en varning om man felpostar 3 grr med täta intervaller, blir man det? Nej.

Ta bort gamla trådar och städa upp, lås och var hårdare med reglerna så tycker jag att det är perfekt..

Och en gillaknapp ser jag som en värdelös idé, varför? För att folk faktiskt tror att det är coolt med likes, därav tror jag att många inte klarar av att ha en gillaknapp. Man kommenterar för att få likes istället för att hjälpa till.
Sant det du sa angående gillaknappen. Perfekt exempel på det är tsr's fb sida. Fullt med folk som bara försöker vara roliga och "trolla" med dryga kommentarer osv.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

TheFlyingFin skrev:Eller en lista med trådar man svarat i. Väldigt svårt att hitta trådar man svarat i pga detta.
GurkMarmelad skrev: *kolla de inlägg som du tidigare skrivit på ett enkelt sätt.
Denna funktionen finns redan. Klicka på forum, sedan innan forumskategorierna står de
Nya inlägg sedan ditt senaste besök | Dina inlägg | Obesvarade ämnen
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Rasges skrev: Sant det du sa angående gillaknappen. Perfekt exempel på det är tsr's fb sida. Fullt med folk som bara försöker vara roliga och "trolla" med dryga kommentarer osv.
Stämmer, men sen är Både Köp & sälj och ¨moppeforumet¨ rena rama hönsgårnarna med. Det är dessa två anledningar till att jag tröttnade och gick ur grupperna.
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

En flik där man kan se dem 10 senaste uppdaterade projekten
För just nu blir det att man gör en update och den visas i den forums fliken
Någon timma max pga spamande med "varför startar inte min moppe"
Eller "kan jag köra med Blackbox och 70cc"

Så att de som håller i ett projekt får lite mer uppmärksamhet.

Texten blev kanske lite rörig, men skrev på mobilen.
Bild
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Sök funktionen på TSR har jag aldrig riktigt förstått mig på, det kanske är något att förenkla. Sedan typ en liten ikon så som "händelserna" på facebook, där det kommer upp en liten röd siffra så man se om andra har kommenterat samma inlägg som en, citerat en eller liknande.
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Sök funktionen på TSR har jag aldrig riktigt förstått mig på, det kanske är något att förenkla. Sedan typ en liten ikon så som "händelserna" på facebook, där det kommer upp en liten röd siffra så man se om andra har kommenterat samma inlägg som en, citerat en eller liknande.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Thoz3 skrev:En flik där man kan se dem 10 senaste uppdaterade projekten
För just nu blir det att man gör en update och den visas i den forums fliken
Någon timma max pga spamande med "varför startar inte min moppe"
Eller "kan jag köra med Blackbox och 70cc"

Så att de som håller i ett projekt får lite mer uppmärksamhet.

Texten blev kanske lite rörig, men skrev på mobilen.
Tycker lite samma här DOCK så är det ett forum, dvs inte bara till för projekt. De har lika mycket rätt till att få sina kommentarer med svar och synpunkter. Men det är sant som du säger och dessa trådar kommer upp var och varannan dag känns det som och de besvaras också, bara att leta lite innan. Men det hela är inte lätt som nybörjare, jag fick damp på denna forumoutlayen i början.
Xaxiz skrev:Sök funktionen på TSR har jag aldrig riktigt förstått mig på, det kanske är något att förenkla. Sedan typ en liten ikon så som "händelserna" på facebook, där det kommer upp en liten röd siffra så man se om andra har kommenterat samma inlägg som en, citerat en eller liknande.
Det kommer en notis på din mail (du kan t.ex koppla den till telefonen så plingar telefonen) Men jag som reggade på en ny mail som jag inte använder (har mina anledningar) så får jag inte några notiser.

Väldigt bra idé tycker jag som vi borde fixa! Även en privatchatt/pm snabbchatt som på facebook också, vi har all chat men en privchatt där man kan få svar snabbare.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Thoz3 skrev:En flik där man kan se dem 10 senaste uppdaterade projekten
För just nu blir det att man gör en update och den visas i den forums fliken
Någon timma max pga spamande med "varför startar inte min moppe"
Eller "kan jag köra med Blackbox och 70cc"

Så att de som håller i ett projekt får lite mer uppmärksamhet.

Texten blev kanske lite rörig, men skrev på mobilen.
Håller med dig! Lägger man ut projektet när det är mycket trådar försvinner projektet snabbt och lägger man ut det när det är lite trådar får man inga kommentarer.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Nu är det topp 15senaste :D mycket bättre så. Hqr aldrig gått in i olika kategorier och tittat. Tar fö lång tid.

Bra att det ändrats!! Hiss!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
alatan
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 27 juli 2012, 20:09

Inlägg av alatan »

Om det finns tillräckligt stort intresse kanske jag kan göra en (inofficiell) mobilapp för Android och ev iOS.
Dom gör så rysligt fint på tomten.
Bild
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

alatan skrev:Om det finns tillräckligt stort intresse kanske jag kan göra en (inofficiell) mobilapp för Android och ev iOS.
Det vore riktigt bra om du gjorde en app för detta! Om du gör en app så tycker jag inte att det ska vara något ful version med dåligt tema och en massa reklam som kommer upp så fort du rör vid skärmen. Lägg gärna en del tid för att få ihop den bra.
kanske lite mycket begärt men det är vad jag tycker :)

Edit: det nya med att man ser de 15 senaste ämnena är mycket bättre än de tidigare 10 :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Mobilapp är något många önskat i flera år, men då forumet är phpBB kodat så är de inte något som är aktuellt för tillfället.

Vill någon göra en inofficiell app så rekommenderar jag er att prata med TS-Daniel innan.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Det finns ju tapatalk för forum i mobil å vad jag har fattat det som så installerar man bara nåt i forumet och sen funkar det i appen, kan ju va värt att kolla in? :)
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Jag var precis inne på ett Amerikanskt Subaru forum och när man startar en ny tråd där så letar den upp ifall liknande trådar finns med liknande namn
Exempel

Yamaha aerox startar inte!

Letar en sökmotor upp ifall liknande finns, finns liknande så kan den hänvisa dig dit, du kan dock fortfarande starta din tråd om den andra inte löste ditt problem.

Detta tror jag kan lösa problemet Thoz3 var inne på!
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

oggew2 skrev:Det finns ju tapatalk för forum i mobil å vad jag har fattat det som så installerar man bara nåt i forumet och sen funkar det i appen, kan ju va värt att kolla in? :)
Vet om tapatalk själv, men den har tidigare inte fungerat med phpBB, men nu verkar den fungera. Ska prata med Daniel om detta!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Bara jag som tycker att nya Bli medlem bilden ser för.. eum.. Sträng ut?

Förra var mycket mer välkomnande även om den var lite vilseledande ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Persson97 skrev:Bara jag som tycker att nya Bli medlem bilden ser för.. eum.. Sträng ut?

Förra var mycket mer välkomnande även om den var lite vilseledande ;)
Äh! Nu syns den ju! :) så sluta gnäll ;)
Skriv svar