Modda Kina moppe

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

detblevlucas
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 23 april 2014, 22:03

Modda Kina moppe

Inlägg av detblevlucas »

Hej! Som rubriken säger så vill jag modda min Kina moppe, en QINGQI MQ50QT-6A (baotian classic).
Vill skaffa nudebar och sätta ner hevudlyset till framkåpan. Hur gör jag det? Vilken kåpa behöver jag köpa?
Hur kan man få den att se lite mer "rå" ut och inte som en liten glad gubbe?
Sen skulle jag vilja trimma upp den lite utan att köpa en större förgasare. Mest få bättre acc men fart är också kul^^ Har en trim CDI så den gör mellan 55 och 60 men i nedförsbackar har jag kommit upp i 80 :?
Vill även få den "stuntvänlig", därav vill jag få bättre acc :)
Tack på förhand :D
Ride or Die
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Du kan ju alltid modda in dubbeloptik, likt aerox. Vet att det finns guide, sök. Finns även en trimguide på sidan, sök :) " få fart på kinesen" tror jag att den heter.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

När det kommer till trimmet så kan jag först och främst råda dig att köpa ett par lättare variatorvikter till den. Farsan har fixat mycket med denna modell och han upplevde att vikterna vid trimning nästan ska halveras i vikt, de är svintunga original (miljövänligt).

Sen vet jag att jag har en hel del prylar till den mopeden liggande, så vill du trimma lite mer så hör av dig jag säljer grejerna billigt.
Det jag har är en stor jävla förgasare, 80cc kitt och trimtopp samt lite annat skrot och nästan en hel originalmotor liggande du kan få köpa.

Trimtoppen har en utsliten ventil vet jag, går förstås att byta ut vilket är billigare än att köpa ny.
80cc med toppen kostar runt 2000:- nytt och förgasaren nån tusenlapp, du får det för 1000 sammanlagt (67% billigare) av mig.
Allt är begagnat förstås. :)
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Låst