Derbi Blinkers?

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Derbisendax
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 april 2014, 10:38
Ort: Linköping/BJÖRS

Derbi Blinkers?

Inlägg av Derbisendax »

Hej TSR! :D
Jag tänkte ta bort läppen på derbin och köpa någon snygg bromslampa och blinkers.
Jag har en Derbi Senda Xtreme.
Har tänkt min någon sådan här broms lampa : http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3062

Men vilka blinkers passar till och vart ska jag montera fast dom i? Eller har ni några förslag på hur jag ska göra elr vad jag ska skaffa?

MVH
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

skit i blinkers det är överskattat
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Kör utan blinkers. Jag gör det, och nu då jag köpt en plastraket som är 100€ original så minns jag ändå inte att använda dem xd
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

derbiogge skrev:skit i blinkers det är överskattat
Brukar du sitta och vifta med armen istället för att visa när du ska svänga? Nej, trodde väl inte det.
Att visa vad man gör och tänker göra i trafiken är viktigt för att andra trafikanter ska kunna anpassa sin körning därefter. Bara för att ta ett blinkersrelaterat exempel är det rätt illa om man väljer att svänga av vägen åt vänster samtidigt som någon bakom försöker köra om...

Med andra ord: se till att ha och använda era blinkers. Det är inte bara nått som sitter ivägen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

G-son skrev:
derbiogge skrev:skit i blinkers det är överskattat
Brukar du sitta och vifta med armen istället för att visa när du ska svänga? Nej, trodde väl inte det.
Att visa vad man gör och tänker göra i trafiken är viktigt för att andra trafikanter ska kunna anpassa sin körning därefter. Bara för att ta ett blinkersrelaterat exempel är det rätt illa om man väljer att svänga av vägen åt vänster samtidigt som någon bakom försöker köra om...

Med andra ord: se till att ha och använda era blinkers. Det är inte bara nått som sitter ivägen.
Äh håll käften jävla sosse. Vadå vifta med armen vad är det för jävla kärringfasoner.
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

derbiogge skrev:
G-son skrev:
derbiogge skrev:skit i blinkers det är överskattat
Brukar du sitta och vifta med armen istället för att visa när du ska svänga? Nej, trodde väl inte det.
Att visa vad man gör och tänker göra i trafiken är viktigt för att andra trafikanter ska kunna anpassa sin körning därefter. Bara för att ta ett blinkersrelaterat exempel är det rätt illa om man väljer att svänga av vägen åt vänster samtidigt som någon bakom försöker köra om...

Med andra ord: se till att ha och använda era blinkers. Det är inte bara nått som sitter ivägen.
Äh håll käften jävla sosse. Vadå vifta med armen vad är det för jävla kärringfasoner.
tagga ner nu... blinkers är en bra sak att ha. Det kan rädda dit liv som när du ska svänga vänster som g-son sa.
Låst