Stegrade på en väg 22.50, anmäld?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

currysnurry
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 augusti 2013, 16:06

Stegrade på en väg 22.50, anmäld?

Inlägg av currysnurry »

Tjenatjena!

Jag var nyss ute med moppen och körde på en bebodd gata med lägenheter. Bla stegrade jag en del, och kan hålla med om att moppen för en del väsen.

När jag kör på gatan, ser jag att det blixtrar högt upp på en av balkongerna, med snabba intervaller. Jag inser snabbt att killen tar en jävla massa bilder på mig. Balkongen var alltså framför mig.

Jag täcker för reggen när jag håller på att passera balkongen, och kör så en bit tills jag inte längre är synlig.

Till min fråga, kan jag bli anmäld/fälld för detta? Tror inte han fick med reggen innan, och det hoppas jag inte heller.

Såhär i efterhand ångrar jag som fan att jag höll på så, att bröla i bostadsområde och stegra och höll på. Ska inte göra såhär i efterhand där det är väl bebott och sent på kvällen.

Hade vart schyst om jag fick ett snabbt svar, annars kommer jag nog inte kunna sova :/
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Dom kommer ändå inte kunna bevisa att det var du om du hade hjälmen på dig, och va inte så nojig, det kommer antagligen inte hända något alls utan att personen försökte skrämmas.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

OCH. Skulle det mot förmodan komma ett samtal från farbror blå så ska du blåneka från första början och fortsätta så.

Antingen ska du gripas på bar gärning eller så ska det finnas bevis på gärningen och att du genomförde den.

Men tänk på det till framtiden, kör inte omkring i bostadsområden. Åk till något industriområde, kör utanför ica, var fan som helst förutom vid hus.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
currysnurry
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 augusti 2013, 16:06

Inlägg av currysnurry »

Okej tack så hemskt mycket gubbar!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Som nämnt. Dom ser inte vem som kör, kunde lika gärna varit jag som körde med din moppe just då. :wink:
Skriv svar