Va ute och körde bara 5 minuter när jag kände att de luktade extremt bränt. Kunde inte förstå vad de va så rullade in den i garaget då jag får syn på att när den är avstängd att de ryker vit rök ur avgasröret och luktar giftig rök. Ingen eldrök utan riktigt äckligt bränt.
Farsans teori är att de kan komma in kylarvätska in hos cylindern.
Vad tror ni/du? Håller motorn på att skära sig? Och pga vad?
Snabba svar och alla svar är jag riktigt tacksam för!
Läste också om killen med filerna som hade vit rök ur avgasröret men luktade inte likadant, men hans topplock hade tydligen gått sönder sa dem, kan detta hänt mig med då?
eerikderbii skrev:Tjena, gäller Derbi Senda Xtreme -05
Va ute och körde bara 5 minuter när jag kände att de luktade extremt bränt. Kunde inte förstå vad de va så rullade in den i garaget då jag får syn på att när den är avstängd att de ryker vit rök ur avgasröret och luktar giftig rök. Ingen eldrök utan riktigt äckligt bränt.
Farsans teori är att de kan komma in kylarvätska in hos cylindern.
Vad tror ni/du? Håller motorn på att skära sig? Och pga vad?
Snabba svar och alla svar är jag riktigt tacksam för!
Läste också om killen med filerna som hade vit rök ur avgasröret men luktade inte likadant, men hans topplock hade tydligen gått sönder sa dem, kan detta hänt mig med då?
håller nog med din farsa, om teorin att det kommit in kylarvätska i cylindern, då ryker det mycket!
Edit: men uteslut inte andra problem först du vet att det verkligen är det!
eerikderbii skrev:Tjena, gäller Derbi Senda Xtreme -05
Va ute och körde bara 5 minuter när jag kände att de luktade extremt bränt. Kunde inte förstå vad de va så rullade in den i garaget då jag får syn på att när den är avstängd att de ryker vit rök ur avgasröret och luktar giftig rök. Ingen eldrök utan riktigt äckligt bränt.
Farsans teori är att de kan komma in kylarvätska in hos cylindern.
Vad tror ni/du? Håller motorn på att skära sig? Och pga vad?
Snabba svar och alla svar är jag riktigt tacksam för!
Läste också om killen med filerna som hade vit rök ur avgasröret men luktade inte likadant, men hans topplock hade tydligen gått sönder sa dem, kan detta hänt mig med då?
håller nog med din farsa, om teorin att det kommit in kylarvätska i cylindern, då ryker det mycket!
Okej! Om vi utgår från det, hur åtgärdar jag detta eller kan de vara sönder på flera olika vis?
rärox skrev:Topplockspackningen kan va sönder, det var ingen som sa något om att topplocket var sönder förutom den där grabben som gjorde tråden du syftar på.
Hittar jag en sån packning i närmaste mc affär? Och hur kollar jag om det är den som är sönder?
TheFlyingFin skrev:Om den ryker RIKTIGT mycket så har topplockspackningen gått. Hänt mig 2 gånger. Cylindern är inte plan mera så nya packningar hjälper inte ens :S
Nae, ryker normalmycket som de brukar bara de att det är annan färg på de, fortsatte att ryka ett tag efter jag stängt av den och att de luktar förjävligt!
Dubbelposta inte.
Om dom är specialiserade på just Derbi, skulle mycket möjligt kunna beställa hem om dom inte är det. Du öppnar topplocket och kollar så att den är hel.
rärox skrev:Dubbelposta inte.
Om dom är specialiserade på just Derbi, skulle mycket möjligt kunna beställa hem om dom inte är det. Du öppnar topplocket och kollar så att den är hel.
okej, tack för hjälpen!!
Vad menas med att dubbelposta?