Bludder vid gaspådrag när man kört sakta

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 13 april 2013, 14:34

Bludder vid gaspådrag när man kört sakta

Inlägg av EvoBeam »

Tjena alla TSR:are! Tänkte fråga angånde min Rieju Spike som inte vill komma iväg efter att man har kört sakta/låg varv.

Känns som om den får för mycket soppa då den börjar bluddra och tappar galet mycket kraft. Efter ett tag kommer dock varvtalen tillbaka och den fortsätter som innan (dvs. väldigt bra)

Setup är följande:
Opluggat originalrör
Annat huvudmunstycke (större än original men kommer ej ihåg storlek)
Någon 50cc sport som tidigare ägare drämt dit.

Bara fråga på om min förklaring verkar oklar! :)
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Re: Bludder vid gaspådrag när man kört sakta

Inlägg av ***MATTE*** »

EvoBeam skrev:Tjena alla TSR:are! Tänkte fråga angånde min Rieju Spike som inte vill komma iväg efter att man har kört sakta/låg varv.

Känns som om den får för mycket soppa då den börjar bluddra och tappar galet mycket kraft. Efter ett tag kommer dock varvtalen tillbaka och den fortsätter som innan (dvs. väldigt bra)

Setup är följande:
Opluggat originalrör
Annat huvudmunstycke (större än original men kommer ej ihåg storlek)
Någon 50cc sport som tidigare ägare drämt dit.

Bara fråga på om min förklaring verkar oklar! :)
du kan ju börja med att testa o sänka nålen i förgasaren, sen kan du ju testa o skruva på luftskruven också o se om det hjälper.


Klipset upp på nålen gör att nålen åker ned vilket ger mindre bränsle
Klipset ned på nålen gör att nålen åker upp vilket ger mer bränsle
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 13 april 2013, 14:34

Inlägg av EvoBeam »

Okey, ska testa idag när jag kommer hem från skolan då.
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 13 april 2013, 14:34

Inlägg av EvoBeam »

Kollade förgasaren för några dagar sedan och det visade sig att nålen satt på sitt högsta läge...så det kunde jag inte justera mer utan att göra det hela värre.

Sedan kollade jag också över luftskruven lite samt skruva på den ca. 2 varv men utan större skillnad...kan det vara möjligt att den har för stort lågfartsmunstycke tro?
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

EvoBeam skrev:Kollade förgasaren för några dagar sedan och det visade sig att nålen satt på sitt högsta läge...så det kunde jag inte justera mer utan att göra det hela värre.

Sedan kollade jag också över luftskruven lite samt skruva på den ca. 2 varv men utan större skillnad...kan det vara möjligt att den har för stort lågfartsmunstycke tro?
okej synd. kolla vad du ha för lågfarts munstycke och skriv det här, kolla även vad du har för huvudmunstycke.
kan vara möjligt att det är förstort om någon har byt isåfall. du har original förgasaren va? :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
EvoBeam
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 13 april 2013, 14:34

Inlägg av EvoBeam »

Spenderade hela dagen på att ställa in han och nu går den mycket bättre, lite kvar bara, men det ska fixas så småningom :D

Fixade lite med luftskruven igen och gjorde rent förgasaren så nu går det att få upp den å bakan lite granna 8)

Tack för hjälpen!
Skriv svar